Bezzera

actrumpet

Member
Hej! Undrar om det finns nån här som har någon erfarenhet
av Bezzeras e61 maskiner. Modeller som Magica, Giulia osv...
Finns ju några stycken. Hade varit kul att veta vad som
skiljer dom åt och hur kvaliteten är?
 

Pjersan

Active member
Hej, har en Strega och är väldigt nöjd med den! Den skiljer sig lite från de andra, men kvaliteten är bra, men jag vet inte vad skillnaden på de modeller du omtalar är.
 

actrumpet

Member
Hej, har en Strega och är väldigt nöjd med den! Den skiljer sig lite från de andra, men kvaliteten är bra, men jag vet inte vad skillnaden på de modeller du omtalar är.

Kul, har forskat lite och tror de är likadana inuti men har lite olika överdel samt påfyllning av tank å så. Var köpte du din?
 

Hubert

Member
Jag har en Unica som jag gillar.
Snygg, smidig att använda och känns gedigen.

Fast det finns saker jag inte är helt nöjd med:
Vattentanken är en billig plast-sak som inte går att få ur om maskinen står på en bänk med överskåp. Jag har löst det med en separat vattenbehållare i glas.
Spillbrickan är lite för kort, när jag vrider handtaget händer det att det droppar ner på bordet. Löses genom att dra ut spillbrickan en aning vid denna manöver.
Inte vred utan på/av för ånga kräver tillräckligt stor kanna att skumma mjölk i.
Inställningen av PIDen är lite lurig med hur man skall trycka.

Låter som jag har en del invändningar men skulle jag köpa igen ligger den bra till.
 

actrumpet

Member
Tack för svar. Kul att få info om hur de funkar hemma i vardagen. Har svårt att bestämma mig om jag ska köpa nån av Bezzeras e 61 modeller
eller en Rocket cellini Classic...
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp