Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 44

Question V Street Coffee

Ett nytt kaffeställe har öppnat på Vasagatan 38 och det heter, ngt krystande, "V Street Coffee". Det ska servera da Matteo-kaffe (likt min Sthlm-favvis för tillfället: Drop Coffee) samt bröd från Lux bageriet viket inte är fy skam. Låter rent av lovande. Dock har jag inte provat det ännu! Är det ngn som haft vägarna förbi?

Jo, jag passerade stället av en slump när jag var på väg till Cocovaja på min Stockholmsvisit förra helgen.

Skrev om det på min blog.
    http://mittinternet.com/2009/09/v-street-coffee/

Alltså enligt mitt tyckte väldigt bra espresso.

Jag gillar stället!
    Senast redigerat av costodia den 2010-07-24 klockan 09:13. Anledning: Jag har bytt publiceringsystem på bloggen så gamla länkarna funkar inte.

Jag ramlade in där idag och måste säga, mycket god kaffe och trevlig personal och tills i slutet på denna månad får man ett frukostpaket för 45:- kan varmt rekomendera stället.

Hann inte prova en ren Espresso men det får bli nästa gång... blir nog ett frukost paket i morrn me..

Supergott kaffe och supernice personal, ska prova ett rent skott idag (mjölkbaserat igår). Kan bara rekomendera stället, varmt. Prova!!

Thumbs up

Jag tog slutligen en cappucino där igår på förmiddagen och måste säga att deras kaffe är väldigt gott och fylligt mörk. De serverar en da Matteo-blandning kallad Magasingatan (som är hörnet på deras Vallgatan-adress i Götet). Dock skiljde sig den från deras Vallgatan 5-blandning - kommer tyvärr inte ihåg de tre bönorna annat än att en av dem var brasilianska Fazenda Sao Silvestre som på sistone serveras på Drop Coffee (ett annat gediget da Matteo-hak i Sthlm).

Vad gäller själva lokalen så är den liten och "italiensk" i sin utforming. Inget hak man stannar länge på. Det geografiska läget är väl knappast heller så överdrivet charmigt bland allt kontorsfolk, Centralen-resenärer och shoppare. Men definitivt det bästa cafét i Centralens allra närmaste omgivningar.

Rekommenderas

Var förbi där idag och fick mig tre riktigt bra enkla. Kommer förbli stabilt när de där grabbarna står och trycker kaffe. Inget snack om det.
    latte art | Jag har inte tid att dricka dåligt kaffe

Gjorde ett återbesök. Sanslöst vad bra espresson är. Precis i min smak, dvs bra syra, sanslös sötma utan skumma bismaker i eftersmaken.

V Street Coffee glider rakt in på topplistan över stans bästa kaffe, enligt min smak.
    latte art | Jag har inte tid att dricka dåligt kaffe

Senior Member Gholams avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Vet ngn vad de har för öppettider?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •