Kaffekvarn köpes (STHLM)

De som byggde köket fattade nog inte att man skulle få plats med en kaffekvarn under lysrörsarmaturen så jag tror Jollyn är för hög, har du mått på den?
Den är väl bortemot 60 cm hög?
 

martink78

Well-known member
60 med hopper, ca 37 utan. Den wega Max jag använder till espresso har jag bytt hopper på för café hoppers är lite stora..
 

MachoDemon

Active member
Har en Brasilia RR45 som jag kan sälja när jag satt ihop de delar som jag har lösa.
Har köpt en nyare i krom som jag måst göra iordning o får inte ihop dosern.
Den har bra malskivor - fattas delar till teleskopiska stampen - men uttaget till stampen
som sitter på maskinen finns på plats.
Vill ha 1,500 kr för den - har använt den så den är helt OK.
 
Har en Brasilia RR45 som jag kan sälja när jag satt ihop de delar som jag har lösa.
Har köpt en nyare i krom som jag måst göra iordning o får inte ihop dosern.
Den har bra malskivor - fattas delar till teleskopiska stampen - men uttaget till stampen
som sitter på maskinen finns på plats.
Vill ha 1,500 kr för den - har använt den så den är helt OK.

Hojta när du får ihop den så kan vi se om jag fått tag i en annan eller om jag fortfarande jagar.
 

MachoDemon

Active member
Hojta när du får ihop den så kan vi se om jag fått tag i en annan eller om jag fortfarande jagar.

Har fått ihop den - den togs delvis isär för att jag skulle kunna slå isär min nya - som var igensatt av skit.
doseringen funkade inte - stampen hade saknade delar (som jag tog från den som är till salu) - och malskivorna
på den nya var dålig - tänkte förs switcha men bestämde mig för att köpa nya till den nya så att jag skulle kunna
sälja den som är till salu med gott samvete. Du kan kolla o jämföra malskivorna - de som är nya - o de gamla utbytta.
Finns i Vasastan - malskivorna på den till salu kan vara mer eller mindre helt nya eftersom den är köpt av en reparatör.
Fick ihop den nya igår kväll o satte ihop den till salu idag. Den har doserare som fungerar o automatisk ifrånslag.
Det är svårt att hitta beg rest kvarnar för under 2,500.
 

MachoDemon

Active member
Hade egentligen bara skuvat bort övre malskivan o automatiska stoppet - den här har en lampa som
lyser (när malda kaffet är full o den slår av - vilken jag ville flytta till den nya men det var inte så lätt)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp