Slitna malskivor? Mahlkönig Vario Home

Cykelmartin

Well-known member
Har letat en del bland gamla forumtrådar utan att riktigt hitta det jag söker så postar en egen tråd istället och frågar rakt ut.

Jag tycker min kvarn börjar ta onödigt lång tid på sig att mala. Exempelvis tar det ca 20 sekunder att mala 16g bönor tillräckligt fint för espresso.
Ni som har erfarenhet av den här kvarnen, tar det lika lång tid för er? Tycker kvarnen är grym i övrigt så om det bara är malskivorna som är slitna investerar jag gärna i nya för att det ska gå snabbare, men om det "ska" gå så här långsamt låter jag det vara som det är.
 

Noya

Active member
Jag brukar mala 18g i min och det tar inte så lång tid. Kan kolla mer exakt i eftermiddag när jag har vaknat om jag kommer ihåg.
God natt!
 

bauta

Well-known member
Jag brukar köra mina två skopor (ca 18 g) på 11-12 sek.
Kanske testa att rengöra och nolla skivorna?

edit: nolla skivorna (inte kolla)
 
Senast ändrad:

henrik82

Well-known member
Väcker liv i denna tråden igen. Min Vario W behöver nya malskivor, någon som har tips på vart man får tag på det utan att det kostar skjortan?
 

henrik82

Well-known member
https://www.caffe-limes.de/ kanske? Har inte jämfört priser dock.

Kan inte få upp den sidan :(

Site error: the file /homepages/19/d101528009/htdocs/caffe-limes/engine/Shopware/Plugins/Community/Core/SwagLicense/Bootstrap.php requires the ionCube PHP Loader ioncube_loader_lin_5.5.so to be installed by the website operator. If you are the website operator please use the ionCube Loader Wizard to assist with installation.
 

bauta

Well-known member
Hmm, funkade i veckan. Nån som inte betalat sin licens? Tips från madonemannen och de verkade ha mkt Mahlkönig
 

lennart

Well-known member
Jag kommer inte hur mycket frakten kostade,det var billigare att handla därifrån än Tyskland .
Jag handlade lite extra reservdelar samtidigt .
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp