Rocket Espresso R58

Noya

Active member
Jag har v2 och är riktigt nöjd med den. Ångrar inte en sekund att jag köpte den.
Jag har ingen erfarenhet av några andra maskiner än R58 och Silvia.
Det är en riktigt trevlig maskin att dra skott ur.
 

Chride

New member
Jag har en R58 v1 sedan 1år och är skitnöjd. Skott efter skott blir superba. Den är vacker och lättskött.
 

hne

Well-known member
Riktig drömmaskin. Har haft min R58 v2 sen i torsdags och hade det inte varit vattenläcka att reda ut (några teskedar per dag bakom maskinen, ev pga för kort luftningsslang vid tankinfästningen) hade jag varit helt eld och lågor. Det tar lite tid att vänja sig vid tvåhåls ångmunstycke efter att "alltid" ha kört på en rancilio silvia med ett hål men den biten är bara kul!

Om fler än jag får för sig att vilja hitta bilder på insidan av en Rocket R58 och instruktioner för hur man får av höljet så lägger jag till några bilder här och konstaterar att en 7mm ringnyckel och en Philips #2 stjärnskruvmejsel är allt man behöver för att helt utan våld få lös höljet. Börja med att lossa de två skruvarna under vattentanken, lyfta locket av maskinen, lossa lite på de två sexkantsskruvarna upptill bak och sedan de två under maskinen längst bak. Bakre plåten går då att dra av rakt bakåt.
IMG_20140224_211224.jpg
IMG_20140224_211236.jpg
IMG_20140224_211557.jpg
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp