Selecta, ny maskin

Pulcino

Well-known member
Skulle postat detta för länge sedan men glömde. Vi har fått ny maskin på jobbet nu. Väldigt blandade åsikter om denna maskin. Någon som provat?

DSC_1668.jpgDSC_1670.jpgDSC_1671.jpg
 

idea

Well-known member
Känner igen muggen men inte maskinen. Finns den på STC eller ute hos någon kund till "röda företaget". På plan 2 har vi en vanlig Selecta med färdigmalt kaffe som ger ganska dåligt kaffe.
Har dock erfarenhet från en annan typ av Selectamaskin som matas med hela bönor och den gav faktiskt riktigt bra kaffe. Klart mycket bättre än deras varianter som arbetar med malt kaffe. I klass med en Jura ungefär.
 

SirGrunge

Well-known member
Ser ut som Selectas nya kampanjmaskin, hur upplevde du den Pulcino?
Har blivit erbjuden den till föreningens cafélokal men var tveksam då Selecta inte direkt klingar "kvalitetskaffemaskin" enligt den upplevelse jag har.
 

Pulcino

Well-known member
Känner igen muggen men inte maskinen. Finns den på STC eller ute hos någon kund till "röda företaget". På plan 2 har vi en vanlig Selecta med färdigmalt kaffe som ger ganska dåligt kaffe.
Har dock erfarenhet från en annan typ av Selectamaskin som matas med hela bönor och den gav faktiskt riktigt bra kaffe. Klart mycket bättre än deras varianter som arbetar med malt kaffe. I klass med en Jura ungefär.

Hehe ok kom till plan 5 och prova den här
 

Pulcino

Well-known member
Ser ut som Selectas nya kampanjmaskin, hur upplevde du den Pulcino?
Har blivit erbjuden den till föreningens cafélokal men var tveksam då Selecta inte direkt klingar "kvalitetskaffemaskin" enligt den upplevelse jag har.

Just kvaliteten är väl det stora spörsmålet gällande denna apparat. Resultatet blir väl ok annars. Lite bökig att serva tycker jag mig hört från sköterskorna, fast vi har inte haft den så värst länge ännu
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp