Ny webbutik för kaffe!

NiklasN

Member
Hej allihopa!

Mitt namn är Niklas Nygren och jag har startat en ny webbutik för italienskt kaffe! Jag har pluggat i Italien nu i två år (har ett år kvar) och kände att det var dags att dra igång en liten verksamhet och kanske påbörja resan mot drömmen om att få jobba med en produkt jag gillar och med det land jag älskar! Webshopen är alldeles nystartad och än så länge är utbudet relativt litet, men räkna med att det kommer fyllas på. Inriktningen är inte 100% specialkaffe utan 100% italien, men det kommer finnas (och finns) en hel del produkter som garanterat räknas som special/gourmet.

Kika in på hemsidan och kom gärna med respons!! www.b eanit.se
 
Senast ändrad:

_Dave_

Active member
Kul med ny webbshop! Var inne och kollade lite och allt såg ju finfint ut. Men om man får komma med en önskan så skulle jag skulle verkligen uppskatta om det fanns rostdatum på de respektive kaffepåsarna. Förstår att det blir mer underhåll med hemsidan, men om det finns så kan jag garantera att du får fler köpare från detta forum iaf. Lycka till!
 

NiklasN

Member
Hej! Tack för ditt svar! Det ska jag absolut tänka på, och det kommer bli ännu mer relevant på framtida produkter!
 

Mikael-J

Well-known member
Jag håller med föregående talare att det behövs rostdatum på kaffet samt procenten robusta/arabica. Annars riktigt snygg och trevlig sajt!
 

NiklasN

Member
Just nu är det nästan bara uteslutande 100% Arabica, på de produkter som innehåller robusta finns det indikerat! Men jag ska se till så att det står även på mina andra produkter. Det är svårt att jobba med riktigt färskt kaffe nu när man är i uppstartsfasen och inte har någon vidare försäljning. Det är ju inte gratis att frakta hem från Italien så man vill ju helst inte göra för små ordrar! Men, allt kaffe rostas givetvis på beställning i Italien och jag siktar på att ha ett bredare sortiment med RIKTIGT färskt kaffe när jag kan börja göra tätare beställningar. Idag är det kaffe jag har på hemsidan rostat 17 juni nästan uteslutande, och nytt fräscht kaffe lär komma in om ca 1 vecka!
 

mullepol

Member
Hej Niklas. Beställde lite från dig nu och blev besviken på färskheten på bönorna när tittade på rostningsdatum.
 

maartyn

Active member
Min första uppfattning när jag läser på sidan är att det snarare är någon som vill göra snabb och enkel klassisk business än att det är någon genuint intresserad och kunnig person bakom. Men det är väl inget fel i det.
 

NiklasN

Member
Hej, tusen tack för bestälnningen mullepo,l! Tråkigt med rostningsdatumet, jag PMar dig. Därför jag heller inte lovar färskhet på hemsidan än och valt att vända mig ifrån specialkaffe-segmentet något, där finns det andra som kan leverera bättre. Det finns ju hundra anledningar varför osv, men det är ju inte intressant för detta forumet! Inom en snar framtid kommer jag ha en flik på sidan där de bönor som är rostade inom,låt säga, 1-4 veckor kommer finnas. Är det någon annan som tycker att något ser intressant ut, så skicka mig gärna ett mail före, så kan jag berätta vad som finns inne och är färskt - info@beanit.se.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp