Kapselmaskin köpes

hellgun

Active member
Innan ni spottar och svär vill jag säga att det är min bekväma fru som önskar få ett smidigt sätt att snabbt göra en kopp kaffe på jobbet :)

Kanske finns det någon här som har en hyfsad kapselmaskin men bytt upp sig till en "riktig" och vill bli av med dammsamlaren?

/Anders
 
Senast ändrad:

gabriel b

Well-known member
På Ica maxi brukar de ha "köp 10 förpackningar kaffe, få maskinen på köpet". Tror det gällde Dolce Gusto senast jag såg det...
 

ms08

New member
Hej

Under Juli kommer olika elhandelsföretag ha kampanj på Dolce Gusto Piccolo
Har en själv som funkar perfekt till barn, vänner o bekant då det finns ett stort utbud av kapslaratt köpa
Dolce Gusto fick bästitest här på sidan så det kanske kan vara ett bra val

Hälsningar
 

gabriel b

Well-known member
Nespressos maskiner ser mer tilltalande ut än Dolce Gustos. Dock gillar jag inte att man måste beställa kapslarna på nätet...
 

hellgun

Active member
Tack för alla svar!

Min tanke med begagnat var att man kanske skulle hitta en bättre maskin för samma peng som man får ge för en billig ny. För jag gissar att det skiljer i byggkvalitet och förmåga att göra gott kaffe mellan en maskin för 600:- och en för 1500:- även i kapselvärlden???

Bör man även beakta hur länge en viss sorts kapsel kan finnas kvar på marknaden när man väljer maskin? Finns det fabrikat som är mer populära och kan tänkas överleva längre?
 

gabriel b

Well-known member
Kolla efter någon kapselmaskin som klarar E.S.E pods (heter det så?). Du skulle då kunna använda en Gaggia Classic eller en Bruno Passo PD1 som båda gör sig fina på köksbänken...
 

hellgun

Active member
Kolla efter någon kapselmaskin som klarar E.S.E pods (heter det så?). Du skulle då kunna använda en Gaggia Classic eller en Bruno Passo PD1 som båda gör sig fina på köksbänken...

Tack för tipset men kolla mitt ursprungliga inlägg :)

Hemma har vi redan snäppet värre än en Classic.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp