Hjälp Vibiemme domobar (levetta)

_Dave_

Active member
Hjälp Vibiemme domobar (levetta), LÖST!

Kära vänner! Har precis köpt en vibiemme domobar enkelkokare i andrahand. När jag köpte den gjorde jag och säljaren en provshot och det blev ok. Han hade ingen egen kvarn så jag hade färdigmalet med mig hemifrån. Dock gick det lite segt så jag antog att det var för fint. Men saken är den att det kom vatten ur den när vi provade den. Jag frågade om avkalkning och det hade han aldrig gjort så det bestämde jag mig för att göra på en gång. Men nu när jag kom hem och sätter igång den så kommer det bara ånga ur den. Barmätarn står på ca 4. Så det är ju för lite. Jag har inte något blindfilter än så kan inte prova det. Men känns som att den inte tar emot något vatten i tanken.... Vad ska jag göra!!? Synd när man lagt pengar på den...
 
Senast ändrad:

gabriel b

Well-known member
Sjunker vattennivån i tanken när du slår på maskinen? Är ångröret stängt? Om ångröret är öppet så blir det inge vidare tryck på kokaren...
 

_Dave_

Active member
Nej, det sjunker inte. Men jag är påväg att lämna in den på service, jag och säljaren gjorde en deal, då han inte var medveten om detta. Så återkommer med resultat efter service!
 

_Dave_

Active member
Då är maskinen tillbaka från service. Var tydligen så att pumpen inte hade något vatten i sig och därför vägrade den att ta in vatten. Så de på servicen hade bara sprutat in vatten i pumpen så var den igång. Fick bytt packningar i samma veva så nu är den fräsch och fin! Lägger nog upp en bild i en annan tråd här på forumet!
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp