Isomac Supergiada sipprar/läcker vatten när strömbrytaren är på

Vandermo

Member
Hej, jag har nyligen kommit över en begagnad Supergiada från en vän. Det första jag gjorde var att lossa muttern och plocka bort filtret i brygghuset för rengöring. När jag nu slår på strömbrytaren för uppvärmning så börjar det droppa/rinna vatten, utan att jag slått på kaffeknappen.

Maskinen hade stått ett tag när jag tog över den, men hade innan dess fungerat felfritt. Min fråga är nu om jag kan ha satt på något fel efter rengörningen eller om det är så att nån packning eller dylikt har brustit nånstans?

Jag är givetvis tacksam för alla svar och tips jag kan få!
 

bjuhren

Active member
skaffade mig nyligen en ascaso dream och det första jag gjorde var att byta alla packningar, även den i kokaren och fram tills jag gjort detta läckte den massa vatten. nu funkar den dock ypperligt!
 

Sörplarn

Active member
Pröva spänna fjädern som följer med när du lossar filtret, antar det är spridarfiltret du lossat. Och att gummipucken i toppen på fjädern är ok och sitter bra.
 

AndersL

Well-known member
Min Giada har läckt sedan dag ett. Det gör alla med denna typen av design. Det har ingen som helst betydelse förutom att man måste tömma spillbrickan lite oftare.
 

Vandermo

Member
Stort tack! Den måste ha flugit iväg när jag lossade på delarna. Iaf fjädern sprätte iväg. Du råkar inte ha en sprängskiss med där man kan se vad de olika delarna heter, dvs. inte bara nummer? Jag hittar inget på nätet. Tack igen!
 

Vandermo

Member
Kanon, när jag såg hur "svampen" såg ut på bilden så hade jag en aning om att jag sett något liknande. Jag tog en sväng i köket och vipps så låg den där framför ögonen på mig :) Nu ska jag bara få tag på packning 42 på sprängskissen så är jag förhoppningsvis up n running igen :)
 

Vandermo

Member
Hej igen!

Jag lyckades lösa mitt problem genom att köpa en ny "svamp" som tätar mellan fjädern. :) Nu har jag dock en till fråga. Ska spridarfiltret se ut som det gör på bilden, dvs. att det uppstår ett glapp när muttern dras åt. Filtret är från början lite buktat och "knäpper över" så att det buktar åt andra hållet när muttern dras åt. Tack för svar!
20130712_115501.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp