Långresa med barn

svartvest

Well-known member
Ja precis som rubriken säger, vi skall med bil ta oss genom Sverige och så till slut nå Legoland.. Kaffet tror jag är under kontroll, men frågan är om man skall fixa någon form av dvd i bilen för ungarna. Är det någon som har någon erfarenhet?

Dubbla skärmar?
Eller skall man köpa en DVD och en enkel surfplatta...

Är öppen för förslag?
 

hne

Well-known member
Bilbingo, sånglekar och pauser. Fikapåse med frukt. Spring runt ordentligt när någon måste kissa. Engagera alla i att inte bli åksjuka eller dödsless. Inte så att jag kört långt med barn i bil men jag har åkt bil långt som barn...
 

gabriel b

Well-known member
Kom hem från Grekland i dagarna, inte så mycket bil men flygplan. Ungen (5 år, andra på 2 sov hela flygresan) satt tyst som en mus med en ljudbok i mp3n...
 

Cykelmartin

Well-known member
Att ha något att tugga på under resan var ovärderligt som barn, allt från morötter till popcorn.

Rekommenderar starkt att fixa ljudböcker till resan, gärna på cd eller usb så hela bilen kan lyssna samtidigt. Mitt allra säkraste kort är Eva Bexells bokserie "Prostens barnbarn", "upp och hoppa morfar prosten" och "kalabalik hos morfar prosten", de fungerar otroligt nog både för barn och vuxna. De gick varmt på våra semestrar förr:)
 

gabriel b

Well-known member
Var det inte förra året man fick Sune CD skivor när man tanka på Statoil? Riktigt sköna historier... =)
 

Beate

Member
Ljudband, billekar, musik. Det kan säkert vara kul för barnen med billekar och att få kvalitetstid med föräldrarna så att variera mellan att låta dem sysselsätta sig själva och att få dem att delta i lekar med föräldrarna är kanske en bra kombo? :)
 

Gholam

Well-known member
Visst såg ni att tråden hade några år på nacken? Annars hoppas jag att ni skippar bilresan i dessa tider :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,380
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp