Wellness Coffee - en broms för cellernas åldrande

Holming

New member
Jag vill slå ett slag för kanske världens nyttigaste kaffe. Wellness Coffee innehåller ekologisk broccolinäring, sulforafan som bromsar cellernas åldrande i hjärnan och i hela kroppen. Kanske inte ett gourmetkaffe men ett gott alternativ att starta dagen med.

Sulforafan är lukt och smakfritt, så man känner endast kaffesmaken. Sulforafan är känt för:
• Stimulerar cellernas kommunikation i både hjärnan och kroppen.

• Ökar kroppens eget antioxidantförsvar - mycket effektivare än de enstaka antioxidanter vi får i oss via maten eller genom ordinära kosttillskott.

• Hjälper kroppen att göra sig av med giftiga ämnen - detoxifierande.

• Förstärker kroppens antiinflammatoriska förmåga.

Kaffet tas från Kahls kaffe i Göteborg och blandas med ekologisk sulforafan från Brasilien. Idag finns det över 500 studier på sulforafan http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=sulforafan

03400_1.jpg
 

hne

Well-known member
Om det är lukt- och smaklöst borde man väl kunna äta/dricka det som det är och slippa ha ett extra sorts kaffe som ligger hemma och blir gammalt?
 

TheDude

Well-known member
Det är bättre att äta Broccoli som det är, gott och nyttigt.
Om där kosttillskottet har några positiva egenskaper vet jag inte, men jag tvivlar startk på det.
 

dan nilsson

Well-known member
haha..! Om det är så nyttigt så kunde vi ju ha det som tillsats i ex mjölk eller bröd, som Danskarna gör med D-vitamin....

SPAM...
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
Om man bara vill gå ner i vikt av kaffet, finns det ju bättre alternativ.

Tex, blanda ner 10% orostade bönor när du gör ditt kaffe,
borde funka som att dricka vinäger och på ungefär samma sätt,
tror inte det ppåverkar smaken nämnvärt heller,
har dock inte provat själv så vet inte hur det påverkar smaken. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,465
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp