Tips på Tamper till Dalla Corte

normende

Well-known member
Någon som har förslag på en bra tamper som passar till Dalla Corte Super Mini.
Den som följde med är för liten och konkav. Den känns inte alls bra.
Vad jag har förstått så skall den vara 54mm stor. Men skall man köpa en konvex eller platt?
Tacksam för svar.
 

EddieX

Well-known member
Själv kör jag en tamper från Reg Barber med bas av typen euro-curve (konvex) och är helnöjd, men prova att sök på forumet för jag vet att jag sett ett gäng trådar om detta ämne. :)
 

normende

Well-known member
Själv kör jag en tamper från Reg Barber med bas av typen euro-curve (konvex) och är helnöjd, men prova att sök på forumet för jag vet att jag sett ett gäng trådar om detta ämne. :)

Du har säkert rätt. Tack , jag skall söka mer. Reg barber är ju vanligt förekommande.
Den som söker han finner.
 

EddieX

Well-known member
Du har säkert rätt. Tack , jag skall söka mer. Reg barber är ju vanligt förekommande.
Den som söker han finner.

Vet inte hur vanligt 54mm är men sist jag kollade på Reg barber för att beställa hem en custom size (till mitt enkelfilter) var frakten på tok för hög. Istället valde jag att chansa och prova en för mig helt okänd leverantör, och så här i efterhand får jag säga att resultatet var riktigt lyckat!

Kolla tråden: http://www.riktigtkaffe.se/showthread.php?35381-Val-av-bas-för-mindre-tamper-(40-7-40-9mm)
 

Coriander

Well-known member
Jag beställde en "epico"-tamper med accurato filterkorgar från www.tidaka.net. Nu har jag e61, men såg att det fanns epico-tamper i din stl (54,4mm). Kolla bara att dina filterkorgar är tillräckligt stora. Finns en hel del roligt på tidaka!
 
Senast ändrad:

Coriander

Well-known member
Ang flat eller konvex, så köpte jag en flat. Kan inte uttala mig om för- eller nackdelar. Det går dock att beställa båda därifrån.
 

Theo

Member
Det där med flat eller konvex verkar vara en fråga om en smak. Har ställt samma fråga innan.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp