Köpes: Wilfa CGR-1

Har precis gjort comeback på kaffescenen efter några års frånvaro och ramlade av en slump in här i forumet. Efter lite läsning har jag förstått att A och O för en god kopp är kvarnen. Önskar därför köpa en Wilfa CGR-1 som ett första steg mot kaffehimlen. Kom med ett bud, men det måste vara rejält under Prisjakts bästa (för tillfället 549 på Netonnet).
 

TheJaff

Well-known member
Med risk för att låta hmm, rik - du har alltså varit inne på "kaffescenen", där det mesta kostar en del pengar (en singel på stan kostar typ 25 spänn). Och nu vill du köpa den viktigaste prylen enligt många för att göra bra kaffe, men du vill köpa den för ett pris "rejält under 549 kr".

Visst, det är aldrig fel att försöka fynda men jag tyckte ändå det var lite kul. (Obs, jag äger själv en CGR-1:a men den är inte till salu)
 

TheDude

Well-known member
Fast det är väl mest "espressoscenen" som kostar massa pengar. Wilfan duger väl bra till allt annat utom just espresso.
Jag skulle nog kunna tänka mig att ganska många har en Wilfa liggande, efter att det uppgraderat till bättre kvarn, som de skulle kunna sälja för en billig penning.
 

TheJaff

Well-known member
Jag klankar inte på något sätt ner på Wilfan, jag har som sagt en själv (sålde en Minimoka 203 eftersom jag slutade med espresso och gör numera endast brygg) och den är VÄLDIGT prisvärd NY för en femhundralapp. Det var väl mest det jag hakade upp mig på - att den är SÅ prisvärd att köpa NY att man inte borde leta efter en begagnad. Men, jag ber om ursäkt om jag håller på och bråkar med en fattig student eller så..
 

TheDude

Well-known member
När jag tänker efter ... var det inte användaren TrolliBoll som snackade om något dyr inbyggnadsmaskin i en annan tråd. Från inbyggnadsmaskin till en begagnad Wilfa CGR-1?
 
Ajajaj… Inser att all min trovärdighet nu har gått förlorad. För det första var min inledande formulering kanske något olycklig i just dethär sammanhanget. Trodde dock inte att någon skulle intressera sig för min "comeback på kaffescenen". Vad jag menade var att jag börjat dricka kaffe igen efter 5-6 års uppehåll.

Angående min ekonomi är den mycket riktigt skral för tillfället. Inte för att jag är student utan för att jag har en föräldraledig sambo samtidigt som vi bygger nytt hus. Där i finns också kopplingen till inbyggnadsmaskinen. Anledningen till att jag skrev att Wilfan ska vara billigare än 549 är just det låga priset. Ingen mening att köpa beggat för att spara 100 spänn. Men det kanske inte är tillåtet att köpa utrustning som redan är billig här. Har ärligt talat inte läst reglerna för Köp och sälj-forumet.

Så… Finns det någon som har en Wilfa att sälja till en fattiglapp? Om inte, skit i att posta i tråden!
 
Senast ändrad:
Tack för infon. Hade faktiskt ingen aning om att man kunde köpa dem nya. För 699 dessutom, är ju tom billigare än 549.
 

dan nilsson

Well-known member

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,671
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp