Måste man betala ca 18-20000 för en riktigt riktigt bra espressomaskin?

Theo

Member
Har en Silvia och tycker inte att det är svår att hantera. Har inte ens en dyr kvarn utan bara en 20 år gammal handkvarn som min fru köpte i Sarajevo och den duger utmärkt. Skaffar du en Silvia så finns massor av video på youtube som lär dig all om den. Skaffade idag en våg vara för att konstatera att jag hade redan kört med den rätta mängden kaffe. Det är bara att skaffa maskinen och testa sig fram.
 

jensklas

Active member
Har en Silvia och tycker inte att det är svår att hantera. Har inte ens en dyr kvarn utan bara en 20 år gammal handkvarn som min fru köpte i Sarajevo och den duger utmärkt. Skaffar du en Silvia så finns massor av video på youtube som lär dig all om den. Skaffade idag en våg vara för att konstatera att jag hade redan kört med den rätta mängden kaffe. Det är bara att skaffa maskinen och testa sig fram.

Har också en silvia. Rockykvarn. Hur tempsurfar du? Har kollat fan miljoner videos. Får ganska bra resultat så länge det är lite robusta i. 100% arabica blir ofta för sura/syrliga eller nåt åt det hållet.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,715
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp