Resturangtips

Wilderwein

Well-known member
Hej.

Då vi alla gillar välsmakande saker bör vi sätta ihop en lista på bra resturanger som man kan besöka om man åker runt landet.

Själv vill jag tipsa om Hambergs fisk i Uppsala för alla som har vägarna förbi och gillar fisk. Det är en ganska liten resturang som oftast är full så att åka dit utan att ha bokat bord vill jag inte rekommendera.

/K
 

MrPlow

Well-known member
Om det är med fokus på kaffe så vet jag inte om det finns någon restaurang värd namnet i Stockholm.

Möjligtvis Mattias Dahlgrens Matbaren (de har äntligen slutat med nespresso). Svårt att få bord men det finns ett par obokningsbara platser om man hänger på låset vid 18... Ta en rätt och ett glas vin! Till kaffet får du jättegoda kakor!
 

Wilderwein

Well-known member
Tack för trevliga tips, tyvärr är jag aldrig i norra sverige men den dagen ska jag absolut ta med mig era tips.

Ekstedt ska jag prova snarast. Tack tack
 

robbowan

Well-known member
Esperanto generellt var grymt - 16 rätter varav 15 klockrena samt bra vinval. Kaffet kommer jag inte riktigt ihåg. Deras vinpaket är så generösa att den biten föll lätt i glömska.

Sjömagasinet en besvikelse. Bra råvaror, men ganska oinspirerad mat. Vinvalet dessutom tveksamt. Kaffet var gott. Misstänker att Coffee by Wagner är rostat och blandat av deMatteo, men ingen i personalen visste.
 

SirGrunge

Well-known member
Jag slår ett slag för Momenti Liberi här i Alingsås som har kaffe ifrån Italien, 3 olika sorter senast jag var där. Italiensk mat och italienskt kaffe :)
 

bauta

Well-known member
19glas i Gamla stan i sthlm.
Visserligen har deras kock Olle Tagesson börjat jobba för Ekstedt (tror jag), men väldigt prisvärt finkäk (typ 500:- för en fast meny).

Kaffet är dock nespresso-typ, visserligen bättre än en trött pumpabryggare då
 

GLC

Well-known member
Mitt emot 19 glas finns även Pubologi som är mycket bra och prisvärt. Minst lika bra som 19 glas.
 

MrPlow

Well-known member
Lux dag för dag. Gamla stjärnkrogen som lagt det här med fine dining bakom sig och satsar på bra mat till bra pris. Helt överlägsen i sin prisklass!
 

robbowan

Well-known member
Olé Olé - No nonsence hål i väggen med prisvärda tapas, hög stämning och bra personal. Minimal lite maskin för deras kaffe. Generöst med brandy i carajillon.
 

cjfredrik

New member
Är ni i Skellefteå är det Bryggargatan som gäller, ingenting slår det i den här stan i mat- och vinväg.

Är ni sugna på bra street food dagtid (de har ej öppet kvällar än så länge) är det Gatusmak som gäller som står med sin Food Truck på torget. Hamburgaren på kvällen intas på Coasters.

Värda att nämnas är även Vegas Steakhouse och Nygatan 57.
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,376
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp