Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 12

Ämne: Resturangtips

Resturangtips

Hej.

Då vi alla gillar välsmakande saker bör vi sätta ihop en lista på bra resturanger som man kan besöka om man åker runt landet.

Själv vill jag tipsa om Hambergs fisk i Uppsala för alla som har vägarna förbi och gillar fisk. Det är en ganska liten resturang som oftast är full så att åka dit utan att ha bokat bord vill jag inte rekommendera.

/K

Senior Member MrPlows avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Om det är med fokus på kaffe så vet jag inte om det finns någon restaurang värd namnet i Stockholm.

Möjligtvis Mattias Dahlgrens Matbaren (de har äntligen slutat med nespresso). Svårt att få bord men det finns ett par obokningsbara platser om man hänger på låset vid 18... Ta en rätt och ett glas vin! Till kaffet får du jättegoda kakor!

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ett ställe som rekomenderas, en liten bit att åka men ack vad fantastisk mat.
    5 mil sydost om Hemavan, beställningresturang men värt besväret.
    Virisen
    http://www.whiteguide.se/restaurang/virisen

http://www.virisen.se/index.php/restaurang

I Skellefteå rekomenderas Bryggarbacken...

Senior Member GLCs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Rekommenderar Ekstedt i Sthlm. De har även bönor från Koppi.

Tack för trevliga tips, tyvärr är jag aldrig i norra sverige men den dagen ska jag absolut ta med mig era tips.

Ekstedt ska jag prova snarast. Tack tack

Esperanto generellt var grymt - 16 rätter varav 15 klockrena samt bra vinval. Kaffet kommer jag inte riktigt ihåg. Deras vinpaket är så generösa att den biten föll lätt i glömska.

Sjömagasinet en besvikelse. Bra råvaror, men ganska oinspirerad mat. Vinvalet dessutom tveksamt. Kaffet var gott. Misstänker att Coffee by Wagner är rostat och blandat av deMatteo, men ingen i personalen visste.
    "What's the point if the coffee looks good but taste bad?" - David, Pomegranate Café

Senior Member SirGrunges avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Jag slår ett slag för Momenti Liberi här i Alingsås som har kaffe ifrån Italien, 3 olika sorter senast jag var där. Italiensk mat och italienskt kaffe

Senior Member bautas avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    19glas i Gamla stan i sthlm.
    Visserligen har deras kock Olle Tagesson börjat jobba för Ekstedt (tror jag), men väldigt prisvärt finkäk (typ 500:- för en fast meny).

Kaffet är dock nespresso-typ, visserligen bättre än en trött pumpabryggare då

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •