Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 9 till 16 av 17
    Senior Member stipoks avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Tack för inputen!

Trots ambitionerna blev det bara ett besök på kent när jag var nere. Mycket trevligt och avslappnat cafe med gott kaffe i chemexen!

Coffee collective i torvehallerne såg sjukt trevliga ut även om jag inte hade möjlighet att stanna.

Är på KENT nu och fick en dubbel espresso. Hade ganska höga förväntningar men den var inge vidare nästan ingen creama kändes inte färsk. När jag frågade om bönorna sa hon latinamerika men viste inte närmare var. Men stället hade go stil. Något som har en annan rekommendation?
    Senast redigerat av tnordl den 2015-09-10 klockan 10:45.

Testade coffee collective I torvehallerna. De hade tre olika sorter att välja mellan för espresso. Valde en ljus rostad. Helt fantastiskt. Nu är jag en belåten gutt

Senior Member awols avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    CC i Torvehallerna var min favorit också vid senaste besöket i Köpenhamn. Kommer inte ihåg så många andra ställen, men det fanns en kaffebar på Gammel Kongevej som gjorde riktigt fin espresso också. Efter lite googlande så tror jag att det kan ha varit Coffee First på Gammel Kongevej 1.

Det ända som jag tycker va bra med KENT är att jag fick brygga kaffe till henne bakom disken och hon tyckte att jag gjorde ett bra jobb Coffee collective I torvehallerna är ju het fantastiska bra service och kunskap om vad dem servera, deras andra ställen ska också vara väldigt bra men han inte med dem i somras.

Senior Member hnes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Var nyligen i Köpenhamn och kan förutom coffee collective rekommendera Coffee First (vid Scandic och Tycho Brahe-observatoriet) samt Forloren Espresso halvannat kvarter nordost om Kongens Nytorv.
    Double boiler espresso love!

Junior Member
    Reg.datum
    jun 2016
    Copenhagen coffee lab är riktigt bra!

Senior Member bautas avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Bor precis vid kafferiet.dk på esplanaden och de har helgens bästa espresso, så här långt

Skickat från min SGP771 via Tapatalk

Liknande ämnen

1. kafeer nära stockholm
    Av Jonskon i forum Stockholm
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 22:27
  2. Köpenhamn
    Av chutzpah i forum Någon annanstans
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 12:42
  3. Ny vattenkokare för kaféer. Detta kan bli stort!
    Av tureflyttar i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 18:11
  4. Tänk om alla kaféer serverade bra kaffe!
    Av tureflyttar i forum Allmänt om kaffe
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 15:28
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 20:44

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •