Lite rolig läsning

Gringubben

Well-known member
Japp, det var lajbans. Om kvacksalvaren vore bättre på svenska, så skulle han/hon säkert locka fler dumbommar. De flesta studsar nog när de ser särskrivningarna i annonsen.
 

svartvest

Well-known member
Japp, det var lajbans. Om kvacksalvaren vore bättre på svenska, så skulle han/hon säkert locka fler dumbommar. De flesta studsar nog när de ser särskrivningarna i annonsen.



Sedan finns det inte något ämne som heter klorgensyre....det var som när frun hade inte loggat ut på FB och jag la in att hon hade anmält sig till kursen emaljsticknings kursen...flera tyckte det lät intressant...
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
Även om dom skulle skrivit fel och igentligen menat klorsyrra, är dom sjukt fel ute.. ;)

"Klorsyra erhålls genom att svavelsyra får inverka på bariumklorat. Den filtrerade lösningen kan koncentreras i vakuum till 40 %"

:D
 

idea

Well-known member
Jo det var ju en lektion i hur man inte skall använda Google translate om man vill låta trovärdig. Ibland helt obegriplig, speciellt mot slutet av reklamen dit man antagligen inte förväntas läsa. Villkoren var ju också helt obegripliga, var det gratis eller band man upp sig direkt för 400 SEK/månad efter första gratispaketet som endast kostade 99 SEK i frakt.
Men helt ute och cyklar är de inte, googlade klorgensyre och hittade en Norsk undersökning med denna stavning men i flertalet fall hade man stavat klorogensyre och när man googlar detta så dyker följande länk upp
http://da.wikipedia.org/wiki/Klorogensyre
Från danska Wikipedia
"Klorogensyre eller chlorogensyre er en familie naturligt forekommende organiske stoffer. Findes f.eks. i kaffe og i bambus og er kendt som antioxidant. Stoffet hæmmer frigivelsen af glucose til blodet efter et måltid."
Troligen så är deras påstående inte helt fel men mycket kraftigt överdrivna som med alla dessa mirakelprodukter. Jag gissar att man kan få samma effekt genom att mala lite råkaffe och blanda med något annat som man äter eller dricker. Kankse även finns kvar efter rostning så då skulle det räcka med att dricka som vanligt men det kan man ju inte tjäna pengar på...
 

SirGrunge

Well-known member
"Ansvarsfrånskrivningen" som dom så fint skapat längst ned bygger inte direkt en seriös känsla.
 

hellgun

Active member
Jag gillar de två hemmasnickrade bäst-i-test-emblemen i annonsen. Ingen som helst hänvisning till VILKET test :)
 

pojoel

Well-known member
Och framför allt var det ju fantastiskt att " Inga slut kurer "
Det var det som övertygade mig!

:D
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp