Uppgradering av Andreja Premium?

Kaffekrooken

Active member
Hej alla Kaffenördar!
Det är dax för mig att uppgradera min Qickmill Andreja Premium. Hon har varit mig trogen dagligen i snart fyra år, men nu är det dax att gå vidare. Men jag blir mer och mer osäkrare ju mer jag forskar, surfar på nätet och kollar på youtube, ska det bli: QM67, Rocket R58, Evoluzione v2, Alex Izzu Duetto 4 eller kanske till och med La Marzocco GS3 (då är det ju en annan prisklass som gäller, men är det värt det?) ? Eller något helt annat.
Valet var så självklart när jag köpte AP för fyra år sedan. Men nu har jag inte hängt med så mycket de senaste två, tre åren. Det har kommit mycket nytt på marknaden som jag inte har koll på. Det som gäller är Dubbelkokare och rotationspump, möjlighet till fast vattenanslutning och gärna att det "syns" att man köpt ny maskin, efter Ap:n.
Är det någon som har förslag?
FYI: Har en mod. Mazzer Super Jolly kvarn, hon får gnaga på ett par år till.
 

svartvest

Well-known member
Hej alla Kaffenördar!
Det är dax för mig att uppgradera min Qickmill Andreja Premium. Hon har varit mig trogen dagligen i snart fyra år, men nu är det dax att gå vidare. Men jag blir mer och mer osäkrare ju mer jag forskar, surfar på nätet och kollar på youtube, ska det bli: QM67, Rocket R58, Evoluzione v2, Alex Izzu Duetto 4 eller kanske till och med La Marzocco GS3 (då är det ju en annan prisklass som gäller, men är det värt det?) ? Eller något helt annat.
Valet var så självklart när jag köpte AP för fyra år sedan. Men nu har jag inte hängt med så mycket de senaste två, tre åren. Det har kommit mycket nytt på marknaden som jag inte har koll på. Det som gäller är Dubbelkokare och rotationspump, möjlighet till fast vattenanslutning och gärna att det "syns" att man köpt ny maskin, efter Ap:n.
Är det någon som har förslag?
FYI: Har en mod. Mazzer Super Jolly kvarn, hon får gnaga på ett par år till.

Ja ingen av maskinerna är dåliga, Dalla Corte super mini kanske. Själv har jag ett litet sug efter en leva maskin, såg Londinum...och så föddes en längtan...
 

osks

Well-known member
Jag skulle köpt en GS/3 om jag hade råd. Om det är värt det? Ingen aning. :)

Tyvärr hade jag inte råd, så det blev en La Spaziale S1 Vivaldi II istället då, men det är också en väldigt trevlig maskin. Den känns framförallt pålitlig och krånglar aldrig.

Exakt varför det blev den och inte en Izzo Duetto minns jag knappt idag. Det var verkligen småsaker som avgjorde i slutändan, båda verkar vara helt okej. Då fanns varken QM67 eller R58, men jag hade nog ändå valt en Duetto utav de tre.

Sen finns ju även Vibiemme Domobar Super som dubbel-kokare, men den var betydligt dyrare än vad jag betalade för S1:an. Men det som gjorde att den inte fungerade för mig var formatet - den är för djup för att fungera i mitt kök. I övrigt verkar den bättre än Duetton, QM67 och R58:an.
 

Kaffekrooken

Active member
Tadaa...!!!
Det blev en La marzocco gs3 i alla fall. jag fick tag i en som var lite begagnad, som är som ny. Den kom i fredags, så nu har jag experimenterat hela helgen. Jag kan nog säga att det sved när jag betalade den, men nu vet jag att det var värt det, jag är supernöjd.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,465
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp