Val av kaffe

NeDorb

Member
Har precis införskaffat mig en Moccamaster KB741 och en Wilfa CGR-1 kvarn och söker nu tips på kaffesort att börja sin vandring in i kaffe världen med. Djungeln är ju rätt stor när man i vanliga fall bara dricker Gevalia mellanrost bryggkaffe.

Mvh Magnus
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Allt faller tillbaks på vad du har för smakpreferenser. Det finns söta, syrliga, chokladiga kaffen därute. Personligen gillar jag söta, fruktiga kaffen som nästan blir juiciga. "Hamnen" från Stadens Kafferosteri, "Stockholm Syndrome" från Stockholm Roast, är två fina sorter. Köp på dig en påse eller två och testa, vetja! Det finns ju en uppsjö av webbshoppar som säljer kaffe på nätet! :lol:

//Stefan (som just nu har ett kaffe från Johan&Nyström ur en nanolot till min MM; mycket gott)
 

NeDorb

Member
Självklart är smaken olika men får man någon att rekommendera nått så finns det ju oftast belägg för tipsen och på så sätt får man bort dom allra sämsta sorterna. För som sagt så är kaffe djungeln otroligt stor och jag har ingen amning vart jag ska börja. Provpåsar ska givetvis införskaffas. Tack för tipsen Stefan ska kolla in dom.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp