Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 17 till 24 av 26
    Senior Member GLCs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Londinium, gah.
    Ja Pavoni har lite liten kapacitet men det beror också på kraven. Perfekt för mig som gör 1-2 skott och skummar lite och är sedan nöjd. Snabb uppvärmning och lite underhåll. Lätt att skruva och lite som kan gå sönder. Byter nog aldrig bort från Pavoni och handkvarn och då har jag testat en del tidigare.

Senior Member
    Reg.datum
    jun 2009
    Måste säga att Classicen är underbar på vardagsmorgnar. Den värms snabbt upp så att man dra några snabba espresso.
    Det är som tidigare sagts att dricker man mestadels espresso så fungerar Classicen bra,men skall det drickas latte ,cappucino till fler än en så kommer man inte att orka det. Det är för mycket trixande. Så kommer det gäster nu så får det bli bryggkaffe.

Med sin alukokare och direktmonterad bryggrupp så är det nog den startsnabbaste maskinen av alla. Den enda som jag kan tänka mig kunna utmana är Bezzeras maskiner med deras "egna" bryggrupp med inbyggd elektrisk värmeslinga tex BZ07 (med tanke på priset måste jag säga att detta är en underskattad maskin). Ibland önskar jag en mer startsnabb maskin än E61. Med sin startsträcka på ca 35min blir det inte många spontana koppar

Intressant läsning! Kul experiment! Själv började jag med Silvia och M-203, sen blev Silvian pidad, sen blev det ny kvarn, Super Jolly och sen blev även maskinen utbytt mot en Bezzera Strega. Är riktigt nöjd just nu, men har haft kvarnen mindre än 1 år och maskinen ca 6 månader, så det är väl inte omöjligt att man får lust på nya saker nån gång i framtiden....

Senior Member
    Reg.datum
    jun 2009
    Ev har jag hittat en ny maskin. Dalla corte super mini.
    Det är ju både snygg och ful på samma gång. Måtten på maskinen gör att den skulle passa in i mitt kök.
    Skall man satsa på en sådan maskin?

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av normende Visa inlägg
    Ev har jag hittat en ny maskin. Dalla corte super mini.
    Det är ju både snygg och ful på samma gång. Måtten på maskinen gör att den skulle passa in i mitt kök.
    Skall man satsa på en sådan maskin?
    Väldigt bra maskin det är nog den enda mindre maskin som klarar att brygga latte direkt i glaset. Nackdel...elektronik...men DC verkar krångla lite...att den är vattenkopplad och inte har en tank.. är både bra och dåligt..

Har hört mycket bra om DC, men i mina ögon är den mer ful än snygg...

Senior Member
    Reg.datum
    jun 2009
    Ja kanske det men samtidigt annorlunda. Man vänjer sig säkert. Bara den levererar bra kaffe. Tar liten plats och har rotationspump samt stor ångtank.
    Vi får se .Jag är bra sugen.
    Citat Ursprungligen postat av Pjersan Visa inlägg
    Har hört mycket bra om DC, men i mina ögon är den mer ful än snygg...

Liknande ämnen

1. ...tillbaka från Rom
    Av niad i forum Någon annanstans
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2013-04-24, 19:09
  2. Espresson måste tillbaka!
    Av demo i forum Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 18:46
  3. da Matteo tillbaka på Marstrand!
    Av Molarin i forum Göteborg
    Svar: 7