Tillbaka på ruta ett

normende

Well-known member
Ev har jag hittat en ny maskin. Dalla corte super mini.
Det är ju både snygg och ful på samma gång. Måtten på maskinen gör att den skulle passa in i mitt kök.
Skall man satsa på en sådan maskin?
 

svartvest

Well-known member
Ev har jag hittat en ny maskin. Dalla corte super mini.
Det är ju både snygg och ful på samma gång. Måtten på maskinen gör att den skulle passa in i mitt kök.
Skall man satsa på en sådan maskin?

Väldigt bra maskin det är nog den enda mindre maskin som klarar att brygga latte direkt i glaset. Nackdel...elektronik...men DC verkar krångla lite...att den är vattenkopplad och inte har en tank.. är både bra och dåligt..
 

normende

Well-known member
En annan sak som är trevlig med min Gaggia är den tysta gången. Det kanske bara är min maskin men den är väldigt tyst. Jag har inte lyft på skalet än, men det lär sitta en likadan vibrationspump som det gjorde i min expobar. Gaggian är i alla fall mycket tystare. Men jag saknar verkligen möjligheten att skumma samtidigt som jag brygger. Min dotter kommer ibland och frågar om hon också kan få lite skum, då känns det trisst att inte ge henne det.
Det låter kanske som att det omöjligt att skumma på gaggian, men missförstå mig inte ,gaggian gör bra skum men det är lite mer jobb än med en dubbelkokare eller Hx.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp