Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 9 till 11 av 11
    @Kaffemannen: Mattias, det låter ju som ett riktigt trevligt arrangemang och tanken bakom är klockren..."ett trevligt sätt för hemma-baristor att umgås, lära och utvecklas tillsammans. Förutom en tävling så anordnade vi också träffar, tex studiebesök på Kahls kaffe under en heldag."

Jag är själv en grön/begie kaffeböna (nybörjare) men som fastnat för espressons underbara värld, och skulle gärna träffa andra och lära mig om mer kaffe, hemmarostning och "extraktionsvetenskap".

Vad händer nu? Hur går du/ni/vi vidare? Jag bor i Malmö och har som nästa kaffeprojekt att besöka Sandby Kafferosteri. Förresten, var i Malmö kan man köpa Sandbys bönor/blandningar? Nyrostade menar jag då, max tre dagar efter rostning.

/Stefan
    Senast redigerat av stefanolo den 2013-06-07 klockan 20:19.
    Rancilio Silvia v3 (renoveringsobjekt) Back to basics.

Home Barista Championship! I'm waiting for that great things!

Senior Member
    Reg.datum
    jun 2009
    Te och kaffehuset i Malmö säljer kaffe ifrån Sandby Kafferosteri.
    /Lars

Citat Ursprungligen postat av stefanolo Visa inlägg
    @Kaffemannen: Mattias, det låter ju som ett riktigt trevligt arrangemang och tanken bakom är klockren..."ett trevligt sätt för hemma-baristor att umgås, lära och utvecklas tillsammans. Förutom en tävling så anordnade vi också träffar, tex studiebesök på Kahls kaffe under en heldag."

Jag är själv en grön/begie kaffeböna (nybörjare) men som fastnat för espressons underbara värld, och skulle gärna träffa andra och lära mig om mer kaffe, hemmarostning och "extraktionsvetenskap".

Vad händer nu? Hur går du/ni/vi vidare? Jag bor i Malmö och har som nästa kaffeprojekt att besöka Sandby Kafferosteri. Förresten, var i Malmö kan man köpa Sandbys bönor/blandningar? Nyrostade menar jag då, max tre dagar efter rostning.

/Stefan

Liknande ämnen

1. Home barista jam i Örebro
    Av kit_brenner i forum Träffar och events
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 09:47
  2. Köpenhamn & World Barista Championship - Vilka ska med?
    Av Henrik i forum Träffar och events
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 21:50
  3. Home Barista Jam bråk
    Av Matts i forum Göteborg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 17:35
  4. HOME BARISTA CHAMPIONSHIP 2006
    Av Kaffemannen i forum Allmänt om kaffe
    Svar: 120
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 18:23
  5. Home-barista jam i Malmö