Deathwish coffee - The worlds strongest Coffee

frX

Well-known member
9662684_orig.jpg


Är det någon som testat detta? Tror inte det är någon fråga om smak, jag är mest intresserad av vad det kan vara för bönor dem hittat.

www.deathwishcoffee.com

Death Wish Coffee is a breakthrough in the coffee world. Typically dark roast coffee has less caffeine in comparison to lighter roast coffees due to the caffeine being stricken from the bean during the roasting process. Here at Death Wish Coffee we have found a coffee bean with close to 200% the amount of caffeine as your typical coffee shop coffee; we roast it to a medium-dark for a strong and robust flavor and then we grind it to the proper level for extreme potency. We roast to order and inspect before and after the roasting process to ensure correct moisture levels, bean density, and uniformity. We are dedicated to quality and guarantee that you will not find a stronger, more flavorful, organic coffee on the market anywhere or we will buy the coffee back from you. This is the best coffee for the strong
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Det verkar vara ett helt vanligt robustakaffe som de har rostat inte allt för mörkt. Och jämför man detta med en vanlig kaffe på Starbucks, så är det helt klart mer koffein i koppen. Kan knappast smaka något vidare.
 

Gringubben

Well-known member
Nej, är det koffeinkick man är ute efter så finns det piller.
Lite roligt att man tar till alla möjliga olika trick för marknadsföring, dock. Jag skulle aldrig frestas att testa. Fast jag tillhör nog inte målgruppen heller om man säger så.
 

frX

Well-known member
Precis, det är ju knappast tillverkat för smakens skull. Jag funderar ändå, "200% mer koffein".. Mer koffein än i vadå? Om vi utgår från att det är en robusta så är det väl ändå inte spåpass mycket mer koffein än i tex arabica?
 

MrNoOne

Well-known member
Bara att läsa på deras hemsida. Robusta innehåller 3 ggr så mycket koffein som Arabia. De säljer ett robusta kaffe därav de 200% högre koffeinhalten. Om de nu köper robusta av hög kvalité och lyckats rosta det så att det inte uppstår de karakteristiska bitter och beska smakerna är det väl värt att prova? Jag har själv aldrig provat 100% robusta någon gång....

Med ett pris på 244kr/kg är det inte tokdyrt heller....
 

onkelA

Well-known member
har tänkt testa 100% robusta nån gång, bara för skoj..
(man kan ju blanda resten i nån lämplig mix, om det visar sig odrickbart)
..har som mest haft 40% och det är faktiskt i mesta laget :dry:
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
jag har varit uppe o nosat på 85% robusta, helt av misstag förståss, och resultatet blev..

...svårt att sova i ungefär ett halvt dygn plus lite halsbränna eftersom jag doserade helt fel.

smaken måste jag säga var helt okey dock. :)


måste bara inflika att med ett varumärke som deathwish, skulle jag nog vilja se åtminstone lite naga morish i innehållsförteckningen.
 

JoeLange

New member
Jag föll helt klart för deras marknadsföring och letar alltid efter starkt kaffe. Så jag beställde en liten påse!
Jag har ingen större kunskap om kaffe eller hur man bör dosera. Men det här kaffet var verkligen blaskigt och ingen extra kick var det heller!
Med deras dosering, blev det väldigt ljust och smakade inte mycket. Med dubbla måtten i en presso vart det som vilket svenskt bryggkaffe som helst.
Smakade mest källare.

Men som sagt, det kan ju vara jag som gör fel!

Några tips på hur jag skulle kunna förbättre upplevelsen?
 

onkelA

Well-known member
jag brukar föreställa mig robustan som bas och fundament, varpå arabican får posera och briljera...
(utan kraftig bas blir det ibland lite klent och mjäkigt, "fjåsot" på min dialekt, hur läckert det än är)
...inte oväntat om det blir platt, utan topp, med enbart basen liksom
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,376
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp