Då var man en i gänget !

Bubbel

New member
Hej,

Anders var som sagt namnet är enligt min profil 51 år ung eller gammal är väl upp till var och en att avgöra.

Mitt kaffedrickande fram tills nu har varit del via vanliga kaffebryggare till diverse espressomaskiner det senare har jag dock inte själv ägt utan varit via olika kaféer eller kompisar som har varit förståndiga nog att äga en maskin. Men hela tiden har jag haft en önskan att äga en maskin som skulle uppfylla mina behov men det har av olika anledningar skjutits på framtiden så var det ända fram till i julas då en nära vän erbjöd mig att köpa sin maskin som han aldrig fick igång eller tappade intresset för (välj vilket som passar) hör till saken att den har stått på ett lager i minst 10-15 år.

Jag är medveten om att jag har köpt ett renoveringsobjekt men det passar mig då jag gärna sätter mig in i hur saker och ting fungerar, men om man okulärbesiktar den så är den fantastiskt skick bättre än de flesta jag har sett, apparaten är en Faema Compact A med en Faema MPN kvarn allt för en spottstyver.

Jag har också smugit omkring lite på forumet innan jag registrerade mig och fann till min glädje att minst ett par vänner är här Pac och Tobbe L som jag har lärt känna genom en annan hobby. Jag är som sagt väldigt grön på det här och ser framemot att utforska en helt ny värld jag hoppas att ni står ut med alla mina infall och idéer som har en förmåga att slänga ur mig.

Anders
 
Senast ändrad:

Light Head

Well-known member
Wällkåm!

Jag är också hyfsat ny här,, varit med ett tag, och det är mestadels ett riktigt trevligt forum. Många tankar, resonemang och kunskap!
 

Bubbel

New member
Tack pågar!

Jag hade gärna postat bilder men det hela försvåras av att jag inte äger en kamera, ja jag vet att det är lite lamt att inte skaffat en men det kommer alltid något annat i mellan t.ex en espressomaskin, men jag har lovat mig själv att köpa en detta året bland allt annat som måste införskaffas jag får väl prioritera vad som är viktigast.

Anders
 

Wilderwein

Well-known member
Ja välkommen hit Bubbel. Espressokaffe och hifi går hand i hand precis som espresso och cykling verkar vara en bra kombo.

/K
 

bauta

Well-known member
Hmm, jag är en cyklist med musik & hifi-intresse som bytt från ölbryggning till espresso och nu även rostning. Det ligger verkligen nåt i den kopplingen:)
 

Sgt.Sauna

Well-known member
Hmm, vilket sammantraffande, jag pysslar också med Cycklar (med och utan motor) Espesso och Hi-fi/hembio.

Hör allt ihop på nåt sätt?
 

SirGrunge

Well-known member
Hmm, vilket sammantraffande, jag pysslar också med Cycklar (med och utan motor) Espesso och Hi-fi/hembio.

Hör allt ihop på nåt sätt?

Alla livets goda ting gör.
Själv är det landsvägscykel som jag såhär års har inomhus för att motionera med, Cappuccino, italiensk fotboll och filmintresse :)

För att återgå. Stjärligt vilsekommen till kuknästornet ;) (Nilecity för er som glömt/missat)
 

Bubbel

New member
;) Det verkar som om fler också gillar att cykla, själv väntar jag på att snön skall försvinna så att man kan ut med kamratgänget både i skogen och på landsvägen. Det har gått så långt att det har blivit vintagecyklar för hela gänget som jag cyklar med.

Anders
 

Light Head

Well-known member
Lite o.t. Jag kände direkt när jag gick med i detta forum att det fanns väldigt storalikheter här och i andra forum där jag länge varit aktiv. Hifi, musik, MTB och foto. Vilket sammanfattar mina större intressen. Kanske är hifi och kaffe väldigt nära?
 

hne

Well-known member
Fick min MTB stulen för fem år sedan och har känt så stor nytta av den när jag bott centralt i Stockholm. Det är som ingen sport att köra med clips om det inte dyker upp rötter och kullvälta stockar i 25km/h. Annars verkar här finnas förvånansvärt många datanördar också. Jag får nog erkänna mig skyldig till att snedvrida forumet både åt datanörd- och män-kring-30-hållet.

Inga andra hobbyjazzmusiker här då?
 

Cykelmartin

Well-known member
Kan intyga att kaffe är ett relativt stort intresse bland många i svenska cykeleliten, främst landsvägsåkare. Förra året köpte jag och mina lagkompisar en nespressomaskin att ha i teambussen för att få hyfsat kaffe vid cykeltävlingarna...

Sebastian Balck från Kalmar, en av landets bästa landsvägscyklister, tävlandes för ett danskt proffslag. Han har skapat sitt eget kaffe, Balckcoffee. Kan verkligen rekommenderas :)
 

hrbrun

Well-known member
Stjärligt vilsekommen till kuknästornet ;) (Nilecity för er som glömt/missat)

Nog var det väl "stjärtligt ihjälkomna" gästerna var till kuknästornet...?!

För övrigt letar jag efter den optimala NASen just nu. Och hifi, det är för icke-småbarnsföräldrar. Men kaffe är gott, även kallt eller micrat när döttrarna somnat. Sådär, då var det svuret i kyrkan. Fan.

Välkommen bubbel, stjärtligt ihjälkommen.
 

Light Head

Well-known member
Svit,, hrbrun,, jag satte kaffet i vrångstrupen! Micra!? Kallt kaffe,, okej, men micra? Får testa. Kanske kan man ställa in en kopp dåligt automatkaffe på jobbet i micron och kondensera fram en god espresso?
 

Bubbel

New member
Nog var det väl "stjärtligt ihjälkomna" gästerna var till kuknästornet...?!

För övrigt letar jag efter den optimala NASen just nu. Och hifi, det är för icke-småbarnsföräldrar. Men kaffe är gott, även kallt eller micrat när döttrarna somnat. Sådär, då var det svuret i kyrkan. Fan.

Välkommen bubbel, stjärtligt ihjälkommen.

Att hifi inte passar hos småbarnsfamiljer ser man bland bekanta än har man inte haft några problem när de har varit på besök jag tror fortfarande att man kan lära de små att man frågar om lov innan man tar sönder något :D. I mitt jobb ser man oftast att många föräldrar inte gör sitt jobb dvs vara förälder, detta kan man diskutera i oändlighet men det lämnar vi tills en annan gång.

Tack hrbrun det känns bra att alla är så stjärtliga här.

Kaffe genomsyrar vår vardag att vi bara måste ha det att man sedan tar ut svängarna och ser till att få bra kaffe är väl helt naturligt efter alla dessa år med rysskaffe från alla kaffebryggare där det har stått och bränts sönder :( .

Anders
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,330
Senaste medlemmen
Klosse
Topp