Säljes: La Marzocco Strada-korgar

Mayhem

Well-known member
Säljes: VST/Strada-korgar

Två stycken korgar av nya Strada-modellen från La Marzocco säljes! Korgarna tillverkas och säljs av La Marzocco men är designade av VST och tillverkas enligt deras process (tjockare rostfritt stål, högre precision på stansningen, noggrann kvalitetskontroll av varje enskild korg, etc.). De har något annorlunda form jämfört med de korgar som säljs som VST Precision Basket men håller samma kvalitet.

Den ena korgen är en dubbel-och-en-halv specad för 17 g kaffe och är den enda korg jag kört senaste året eller så (skall klara över 100000 bryggcykler så mycket liv kvar i den!). Den andra är en trippel specad för 21 g som jag nog faktiskt aldrig använt. Korgarna är för 58 mm portafilter och ganska djupa så jag vågar inte lova att de passar i något annat än ett bottenlöst portafilter. Den lite mindre 17 g korgen fungerar i standard La Marzocco portafilter och borde även passa Rancilio och Gaggia portafilter, men går garanterat inte ned i de små portafilter som brukar medfölja E61-maskiner.

Anledningen till att jag säljer dem är att VST nu har en variant av sina egna korgar som är "ridgeless" vilka jag köpt upp mig på. Säljes för 100:- per styck inklusive brevfrakt vilket bör vara under hälften av billigaste nypris du kan hitta. Kan förstås också hämtas vid mitt hem i Järla Sjö eller vid mitt jobb på Östermalm.

Har även ett par äldre La Marzocco dubbel och singelkorgar om någon skulle vara intresserad av sådana till en billig peng...

LaMarzoccoStrada.jpg
 
Senast ändrad:

Mayhem

Well-known member
Bump! Dessa finns fortfarande kvar, är det verkligen ingen som är sugen? Pris sänkt...
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,668
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp