Tacksam för tips på fristående automatisk mjölkskummare

Mariaban

Member
Hej!
Jag har en Gaggia Brera som jag även skummar mjölk med. Jag tycker inte att jag får till något bra microskum trots att den har en speciell panarello, det blir för stor andel oskummad mjölk. Jag har därför surfat runt på automatiska mjölkskummare, men har väldigt svårt att välja...Melittas Cremio verkar göra fantastiskt mjukt och homogent skum (om man ska tro bilderna på Youtube), men man kan bara skumma 1 dl i taget....jag vill ha dubbel espresso med typ 3 dl mjölk i så jag behöver en med större kapacitet. Jag har hittat Severins "induktionsskummare" (vad nu det innebär...?) som har stor kapacitet, men jag kan inte bedöma mjölkskummet. Är det någon som testat denna eller har annan modell att rekommendera?

http://www.severin.com/se/Kaffe/Mjoelkskummare/Induktionsmjoelkskummare-SM-9685
 

svartvest

Well-known member
Går det ta bort panarellon? eller byta ut röret mot ett ångrör från rancillo? Jag vet inte om det är möjligt på din modell folk har gjort det på Gaggia classic. För 8000 lax borde ångfunktionen fungera...
 

Mariaban

Member
Jag tror inte att det går att ta bort panarellon, ser ut att sitta väl förankrad...Jag ska kanske inte skylla maskinen för den dåligt skummade mjölken, jag har troligen inte rätt teknik (har testat alla möjliga sätt dock;). Jag är supernöjd med min Gaggia i övrigt, kaffet blir superbt! Det är väl värt att köpa en fristående automatisk mjölkskummare, det gäller bara att veta vilken som ger det där krämiga mjuka microskummet, och inte ett hårt lock med rinnig mjölk under...!
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp