Moddning av Nuova Simonelli Oscar

Mr_royale

Member
Visst är det en bra sida. Skriv nån rad när du är klar. Kul o höra om din blir lika bra som min blev.

//K

Nu har moddningen påbörjats. Tyvärr hade jag råkat klicka fel i beställningen, tog bara vakumventilen och inte paketet med opv kittet. nå väl opv är beställd och kommer nog under nästa vecka.

Vakumventilen var lätt att installera. Har ju en nyare Oscar med samma kokare som Musican.
Så det var bara att vrida på pressostaten och ta bort pluggen, Sen kude man skruva dit vakumventilen.
IMG_0634.jpgIMG_0635.jpg
 

Mr_royale

Member
Installationen av giglers var lite mera tidskrävande. Men det var inte svårt. Slapp gänga då det är samma brygghuvud som på Musican, på dem nyare modellerna av Oscar. När man väl lossat huvudet var det bara att skruva dit dem.
IMG_0638.jpgIMG_0640.jpg

Väldigt skönt med vakumventilen, Bara att slå på Oscarn, när jag sedan rastat hunden är den klar att användas.
Rekommenderas till alla som har en Oscar.
Gigler installationen minskar flödet lite. Läste på ett annat forum att det även ska göra den mera tempstabli, Svårt att säga då jag aldrig mätt tempen.
Drog två skott med det nakna portafiltret nu på morgonen, båda blev helt perfekta och fantastisk goda. Ingen kanalisering men om det var pga gigler moden vågar jag inte säga.
 

Mr_royale

Member
Det tog lite tid men nu har jag monterat opv (kom en köksrenovering i mellan).
Glömde att fota den här gången. Men installationen var enkel, alla slangar kom kapade i rätt längder. Bara ett hål och borra sen kunde man montera in opv. Skillnaden är enorm. Får nästan aldrig kanalisering nu mera. Helt klart den bästa modden man kan göra med sin oscar.
Hittade en video på youtube där dem moddar och rengör en oscar. Lite dåligt ljud men kul och se ändå.
http://www.youtube.com/watch?v=yK_z80DrqdI
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,669
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp