Koppen ska passa

Beate

Member
Mycket intressant! Lite som med vinglas och vin. Specialutformade kaffekoppar kanske vore nåt? :)
 

David741

Active member
Filippa K Rörstrand

Gillar Filippa K/Rörstrand. :coffee:

Finns i varianterna Kaffe och Espresso. Finns dessutom olika dessertfat som man kan köpa till.

*Utseendet får betyget utmärkt, riktigt snygga.
*Bra kvalitetskänsla inga kompromisser med finishen.
*Priset tycker jag alldeles för dyrt. Är produkten tillverkad i Sverige så kan jag förstå att priset är högt och kan tycka att det ändå är ganska okej, men inte annars. Kaffe 2 st: 299 kr, Espresso 2 st: 269 kr. Blir säkert billigare till julrean.

Det är en sak som förbryllar mig med denna serien och det är att det är så svårt att välja mönster. Ska man köpa en komplett serie med alla delar så går det inte att välja samma mönster på alla kopparna och de tillhörande faten, för mönstren skiljer sig åt lite. Är inte direkt så sugen att blanda olika mönster hur som helst, så det blir inte så lätt att kombinera. Ska man bara köpa kopparna så blir det lite enklare, men det är ju mycket roligare med en helt komplett serie.
:huh: :unsure:
 

peather

Active member
Jag gillar Rörstrands Filippa K-serie, dock har jag inga problem med olika mönster, försöker istället samla så många olika som möjligt :)

En bra detalj i kopparna är att om man fyller kaffe till den inre "markeringen" (du förstår om du ser en kopp) har du 1,5 dl i koppen, med andra ord en perfekt kaffemängd för en person :)

Annars dricker jag ur Höganäs standardkoppar i vitt eller i min frus egengjorda keramikkoppar som också är vita. Har svårt för kaffekoppar i starka färger.
 

Anaii

Member
Håller med peather. Jag kör på så många olika mönster som möjligt
Tror jag är uppe i 12 eller 14 (6 eller 7 olika mönster) kaffemuggar. Har fått be släkten att sluta ge mig muggar i julklapp, skåpet är fullt. :lol:

Till det kommer frukosttallrikar och snart också espressomuggar i samma serie.

Tyvärr har en av mina Sommarutgåva 2008 spruckit. Det är mitt favorit mönster och går inte att få tag på längre :(
 

David741

Active member
Råkade lyssna på ett butiksbiträde och började därför bygga min serie på bara ett utav mönstren. Alternativet hade varit att köpa två koppar av varje sorts mönster och då fått en serie om 8 koppar med fyra olika mönster, vilket var vad jag egentligen hade tänkt göra ifrån början.

Det blev nästan en återvändsgränd. :huh:
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp