Några förslag till koffeinfria bönor?

Esprhasse

Active member
En i min familj (säger inte vem för då kan hon känna sig utpekad) kan inte dricka kaffe efter 18.00, för då kan hon inte sova. :) Någon som har en bra koffeinfri böna att rekommendera? Jag testade Mokkaflor för en tid sedan och det var helt OK, men jag har inte hittat något i butikerna på stan (Linköping/Kalmar). Någon som har några tips, eller är det Mokkafloren som gäller om man vill dricka koffeinfritt. För övrigt så tyckte jag mycket om den svarta (100/0) Mokkafloren också. Favoriten är annars Mauro de Luxe. Har Maruo någon koffeinfri?
 

hne

Well-known member
J&N har en som jag fått en bra espresso ur, det är ett gott tecken. Annars tycker jag också att det erbjuds för lite koffeinfritt.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Mauro har en decaf som smakar helt okej om man gillar lite tyngre blandningar (75% Robusta). Johan & Nyström har sin decaf espresso som smakar bra och innehåller, om jag minns rätt, samma bönor som deras vanliga koffeinfria. Drop Coffee har också en koffeinfri, men blir åt det syrliga hållet som espresso.

Tyvärr är det ganska dålig efterfrågan på koffeinfritt kaffe och svårt att hålla färskt i lager. Decaf verkar ha ett väldigt dåligt rykte fortfarande även fast det faktiskt finns ett par bra varianter på marknaden.
 

Tennberg

Active member
Hur gör man egentligen koffeinfria bönor? Jag har aldrig provat eller så men blir lite nyfiken på hur det går till egentligen.
 

Esprhasse

Active member
Mauro har en decaf som smakar helt okej om man gillar lite tyngre blandningar (75% Robusta). Johan & Nyström har sin decaf espresso som smakar bra och innehåller, om jag minns rätt, samma bönor som deras vanliga koffeinfria. Drop Coffee har också en koffeinfri, men blir åt det syrliga hållet som espresso.

Tyvärr är det ganska dålig efterfrågan på koffeinfritt kaffe och svårt att hålla färskt i lager. Decaf verkar ha ett väldigt dåligt rykte fortfarande även fast det faktiskt finns ett par bra varianter på marknaden.

Tack för ditt svar! Ska kolla runt lite på dina rekommendationer. Förresten, har du provat Mokkafloren? /Esprhasse
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp