Köpes: espressokvarn

Hej,

jag är på jakt efter en bra espressokvarn. Jag har en vit Isomac Giada deluxe maskin och jag är sugen på någon av följande maskiner:
Isomac Prof Inox
Ascaso I-Mini I-2 Svart

Har ni annars några andra bra i hyfsad prisklass så säg gärna till.
 

hne

Well-known member
Kvarn för två tusen kronor? Jag har provat ha en Isomac Prof Inox, den åkte ut illa kvickt efter att kvarnhuset sprack. Den är invändigt helt tillverkad i plast och inte speciellt hållbar. Jag misstänker att jag sabbat malskivorna på den också men kan inte gärna titta nu. Jag beställde en Compak K3 Touch från coffee24.de för 3200kr inklusive frakt och det är oj så mycket bättre. Nu när euron är billigare kommer du nog ner till 3100kr.

Vad gäller Ascaso-kvarnarna verkar det finnas en serie med kvarnhus i plast och en i metall. Har inte lyckats reda ut vilken, men den med metall verkar vara bättre på alla sätt.

Annars kan man ju köpa en begagnad kvarn också. Det finns några i Köp och sälj-forumet vill jag minnas, annars vimlar det av rejäla pjäser på blocket. Lycka till!
 

Light Head

Well-known member
Anfim Best skall vad jag hört vara en vettig kvarn. Själv köpte jag en Eureka Mignon och är väldigt nöjd! Den ligger på 3 lök. Liten och nätt, speciellt om du kan få den minsta hoppern. Rocky är nog också vettig. Och som nämnts Vario Home, men tycker den är lite dyr..

Tror det är Ascaso 1 som är den bättre, och dyrare.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,653
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp