Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 9 till 16 av 21
    Senior Member
    Reg.datum
    jan 2007
    Vad som borde hända kan man tycka är att diskussionerna runt tekniken borde svalna en del. Jag skulle nog tycka att det vore intressant med mer fokus på kaffet i sig. Det känns som kunskapen kring bönor och förädling generellt sett är ganska låg om man jämför med t.e.x vinvärlden.
    -----------------------------------------
    Grimac Twenty, Compak K3 Touch, Aeropress, Bodum Brazil, Wilfa CGR-1, Behmor 1600

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ja det skulle vara kul att ha en samtal kring ett kaffe, smak, upplevelse bakgrund osv. Det är det svåra när det gäller kaffe, och att vi är utspridda i hela landet. Kanske skall vi ha månadens kaffe som vi analyserar vad vi tycker om? Jag tror att vi även varit ganska snälla och inte kritiserat eller tyckt kring olika rostningar och rosterier.

Visst ökar kunskapen men det blir en ankdam om man inte lyssnar på varandra, jag tror att vi nördar ute i landet är nyckeln om man vill sprida en god kaffekultur i landet. Frågan är om man vill det?

Om jag inte minns fel så ägs "RK" delvis av smakpatrullen?? Visst är det så?

Vad får det för konsekvenser mellan amatören och proffsen? Tyvärr så har det inte synts särskilt mycket på forumet..

Senior Member Gringubbens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Det skrivs kanske för lite om själva mjukvaran, det håller jag med om. Kan det bero på att det finns för många kaffesorter och för få (aktiva) medlemmar?
    En dubbel på morgonen=Jag är på gång. En dubbel till=Ready to rock.

Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Kul att ni engagerar er! Själv har jag ett heltidsjobb, idrottande döttrar och ett kafferosteri som tar det mesta av tiden just nu. Därför är mitt eget engagemang något ryckigt.

DC/Smakpatrullen är inte längre delaktiga i RK. Daniel fick ett jobb på Z och fokuserar helt på det.

Månadens böna låter som en bra. Idé. Fundera vidare på det och säg vad jag kan göra för att underlätta genomförandet.

Medlem14302
    Guest
    Otroligt roligt att det finns intresse! Jag älskar Riktigtkaffe och är inne minst två gånger om dagen och hoppas alltid att få läsa roliga och intressanta trådar som innehåller den rena och vänliga kaffeglädje som fick mig så intresserad och gjorde att jag inte kände mig ensam med min passion!

Lovar att jag skall göra mitt bästa för att vara mer delaktig.

Hoppas även nästa år kunna anordna någon form av Coffee2gether där vi kan samlas kring kaffet och umgås. Jag och David har planerat och planerat men inte fått till det vi vill, men det kommer!

Så länge, kör hårt allihopa, ni gör mina kvällar.

/DC

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Tack Molarin och DC, sedan vill jag verkligen inte att ni skall känna något dåligt samvete, absolut inte...som jag skrev så gör vi detta tillsammans och vi har olika saker att stå i..

Låter roligt med en kafferep live har redan fått tillåtelse av frun att åka...

Molarin: Du får bjuda oss på en påse när rostningen satt fart. Jag vet inte vad det bör vara för kriterier för att få köpa en 1 kg för 39kr Minst 600 inlägg
    Då får vi nåt att samtala om....

Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    1 kg för 39 kr kan bli lite knivigt. Men på onsdag eller torsdag kommer det 400 kg kaffe varav en del kanske kan falla kaffeentusiasterna i smaken.

Liknande ämnen

1. kaffe på riktigt
    Av mats s i forum Göteborg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 09:10
  2. kaffedrickarens framtid..
    Av Fridolf i forum Allmänt om kaffe
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 21:19
  3. Riktigt kaffe-prylar
    Av Molarin i forum Respons
    Svar: 10