Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 17 till 21 av 21
    Senior Member
    Reg.datum
    mar 2011
    Har varit medlem på forumet sen våren 2011 och läst och lärt mig mycket här.
    Även hittat min Behmor på en annons här på forumet.
    Läser minst en gång per dag men har väl kanske inte skrivit så mycket.
    Men det kanske vi lider lite av allihop "nybörjare" man läser men vill inte lägga sig i diskussionerna de "garvade" för.

Det var absolut inte meningen att varken DC eller Molarin skulle känna sig utpekade!

Utan min åsikt är snarare att vi forummedlemmar bär hela ansvaret. Det är upp till oss på forumet att se till att hålla det levande och intressant.

Senior Member
    Reg.datum
    okt 2012
    Detta är ett vanligt "problem" på vilket forum som helst. Givetvis blir det inte mindre tråkigt för det när aktiviteten sjunker!

Bara tt fortsätta och försöka bidra med så många svar som möjligt. Det finns alltid något att säga om vad som helst.

Jag bjöd t.ex. en icke kaffedrickande besökare på en Americano, extraherad i min Silvia på Waxholms Milano i en dubbelkorg. Han blev överaskad av att det smakade gott.

Citat Ursprungligen postat av EspressoChristian Visa inlägg
    Delvis tror jag att det beror på att några av eldsjälarna som skrev tusentals inlägg verkar ha blivit mer passiva. Jag menar t.ex. theseal och Kaffegalningen..
    Ah, så kan det gå... Har dock inte tappat intresset för kaffe helt, men det har svalnat lite. Och tiden räcker som bekant inte riktigt till för allt man skulle vilja. Sedan har jag för mig att det blev någon ändring av forummotorn i samband med att jag själv var lite "mättad" med kaffeprylar. Jag hade t.ex. en rikigt bra dubbelkokare och en bra kvarn, så jakten på hårdvara var liksom lite över.

Har börjat med skytte de senaste åren, och hänger väl mer på skytteforum numera av naturliga skäl, har en hel del inlägg där det senaste året, och har även skrivit ett par artiklar som kommer i tryck vilken dag som helst i en rikstäckande skyttetidning.

Men jag snubblar fortfarande in här då och då! Tycker fortfarande att forumet blivit alltför splittrat, med så många underavdelningar att de besökare som finns kanske skriver/läser i helt olika avdelningar... Det påverkar kanske känslan av att det är öde på forumet?
    Senast redigerat av Kaffegalningen den 2012-12-01 klockan 05:33.
    Dyrt kaffe är ett billigt nöje.

Citat Ursprungligen postat av Kaffegalningen Visa inlägg
    Tycker fortfarande att forumet blivit alltför splittrat, med så många underavdelningar att de besökare som finns kanske skriver/läser i helt olika avdelningar... Det påverkar kanske känslan av att det är öde på forumet?
    En tanke: Vi som var med sen "begynnelsen" minns ju lilla gemytliga riktigtkaffe.se som det såg ut då, alla oändliga diskussioner om tampningstryck, DC's skummningsguide, KG's hemmarosteri med försäljning första Baristacamp osv.

Det har hänt mycket sedan dess, den allmänna kaffekunskapen har ökat markant (mycket är kanske riktigtkaffe's förtjänst?) men jag upplever precis som KG att forumet känns lite "luftigt".
    Jag har full förståelse för Molarin, det är inte lätt att driva ett forum i den här storleken (ta inte fokus från rosteriet, DET behöver vi ) men det finns nog många eldsjälar här som kan tänka sig att avlasta med lite drift och utveckling.

Vad tycker ni?
    01001000 01000101 01001010

Liknande ämnen

1. kaffe på riktigt
    Av mats s i forum Göteborg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 09:10
  2. kaffedrickarens framtid..
    Av Fridolf i forum Allmänt om kaffe
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 21:19
  3. Riktigt kaffe-prylar