STOR kaffekvarn

Turbo-Fredde

Well-known member
Efter mycket övervägande så ska kvarnen bort.
Enligt frun kommer den aldrig få plats i köket och tillslut har jag givit med mig.
Har aldrig provkört kvarnen efter som jag ej haft urtag till det, sitter en gammaldags spiskontakt på den (vet ej vad de heter).
Det står på skylten att den är 220/380V
Tillverkad i Malmö på Olssons kvarnar.

Har ståt i en lanthandel i norra skåne någonstans, köpte den av en arbetskompis för typ 7-8 år sedan.
Det var hans svärfar som drivit lanthandel.

Så lite bilder på den fina pjäsen.

IMG_1529.jpgIMG_1530.jpgIMG_1532.jpgIMG_1533.jpgIMG_1534.jpgIMG_1535.jpgIMG_1536.jpgIMG_1537.jpgIMG_1538.jpg


Som ni ser så är det ingen liten pjäs men underbart vacker.
Vet ej hur vassa knivarna ska vara, men tycker de ser ganska fina ut.
Enda dåliga på den är just sladden den är riktigt rutten, så ny bit kabel och en kontakt är vad som behövs.

Har fått ett bud av grannen som ville ha den bara för den var så fin, 800:- tyckte han den var värd som prydnad i källarfönstret.

Finns det någon annan som är intresserad, ser hellre att den används så den får känna på kaffe igen.

På grund av viktigt vill jag helst inte skicka den.
Finns utan för Sjöbo i Skåne men reser en del upp till västergötland, så inget är omöjligt.

Pm eller ring 070/5982019

Vid intresse kan jag ta bättre bilder på specifika delar med bättre kamera.
 

ctdgahgjd

Member
Hejsan,
Har du kvar denna kvarn? Synd låta grannen ta den - om han inte skall använda den förstås.
Har själv en Thorell & Persson + en Shaub ab + en Mazzer Mini. Det står en M Ohlsson på Tehuset Java i Lund. Cool pjäs. Vill gärna ha en sådan också - men har jag plats tro..? :)
Mvh
Christer Bergström (i Lund)
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp