Stockholm Stockholmsbesök 2-5e November. Vart ska jag gå för huvudstadens bästa Cappuccino?

SirGrunge

Well-known member
Hittar relativt bra i Stockholm men vill ju får tips av er som faktiskt bor där och upplever ställena regelbundet. Så kom med tips tack :)
 

hne

Well-known member
På vägen mellan ovanstående kan man svänga in på The Coffee Place på Drottninggatan, tvärs över korsningen från Bengans (som är bättre skyltad). Har nyligen blivit positivt överraskad av cappun där. Annan hög-oddsare: Bravo Café på Liljeholmstorget.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Vad gillar du för kaffe? Finns en hel del klassiska italienska ställen om man föredrar lite robusta. Sedan lite färre moderna ställen om man föredrar det lite mjukare och sötare. Och så finns det många ganska trevliga ställen som serverar helt okej kaffe.

Men får jag bara tipsa om ett ställe så blir det Kafé Esaias. De levererar bra kaffe och fina mönster :)
 

stipok

Well-known member
Som redan nämnts ärDrop coffee ett riktigt trevligt ställe med bra kaffe. Min personliga favorit är nog ändå italienaren i passagen mellan drottninggatan och dalagatan. Mest för att de med en självklarhet och utan överdriven omsorg serverar bra espresso över disk. Inga sittplatser, ingen hipp inredning - men du ville ju ändå bara ha en kaffe i farten ;-)
 

SirGrunge

Well-known member
Jag gillar sötman i cappuccinon, just därför jag dricker en sådan och inte espresso. Jag vill ha en god cappuccino, är den god så stannar jag och suktar, njuter och trånar efter mer. Inget jag tar och springer, om den inte är horribel dvs.
 

robbowan

Well-known member
V Street: Vasagatan kan vara en av Sthlms tråkigaste gator (dagtid) och stökigaste (nattetid) men V Street levererar alltid en krämig cappu med jämn kvalitet och bra rundhet. Killarna som äger stället e också bra på att ta hand om gästerna.

Esaias på Drottninggatans toipp är också bra. Lite mer sitta-och-hänga-ställe med jämn kvalitet på kaffet och bra mackor (deras Reuben är grym).
 

SirGrunge

Well-known member
Då blir det ett par promenader. Övervägde besöka Mathias långt ute i Waxholm men lat som jag är tvekar jag :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp