ZOÉGA´s Limited blend no 2

TheJaff

Well-known member
Jag är en av vinnarna på utlottningen.. och mitt snabba omdöme är att 2:an är god, den är i basen ganska lik min favorit Sidamo Ethiopia men det finns definitivt något fruktigare med i spelet i "Limited blend 2". Kan inte jämföra med 1an då jag inte har smakat den.

Vad gäller Aeropressen så kan jag hålla med om att det är ganska svårt att misslyckas med den, har använt den ca 6 ggr över helgen och har ändrat flera parametrar varje gång och det är bara ett av försöken som blev dåligt.. tror dock inte att den slår ut Moccamastern ändå, är ganska inprogrammerad på brygg..
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Jag köpte en påse förra veckan och bryggde i Chemex. Jag bjöd två av mina butikskunder som båda tyckte att kaffet smakade gott. Den ena personen klagade lite på att den inte var tillräckligt kraftigt. Jag skulle säga att det nog är ett kaffe som går hem i de flesta stugorna.

Men tyvärr är kaffet väldigt mörkt rostat och någon honungsmelon och anis kan man inte direkt hitta :) Det smakar som det faktiskt är en bra råvara men att Zoegas har rostat kaffet på det vanliga sättet, väldigt mörkt med en tydlig bitter rostig eftersmak. Ett kaffe riktat till Zoegakunder helt enkelt.
 

rannagarden

Well-known member
Sprang på en påse i affären... Inte testat den hittintills så va f-n. Tänkte att jag hugger en och testar. :blush:

Honungsmelon? Anis? Inte i min påse iaf. Tyckte att det var en väldigt anonym sak. Men, som sagt, mörkrostat.

Skall man till att göra en "Limited Blend" så kan jag ju tycka att det skall vara lite mer spännande och/eller mer annorlunda än vad de hittat på än så längen. Blir inte nr 3 mer intressant, blir det inga mer köp för denne gubben. :dry:
 

Forumstatistik

Trådar
14,657
Inlägg
155,661
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp