Kaffemästaren, ny butik i Örebro

Christoffer

New member
Jodå, Har varit inne i både butik och på deras hemsida. Inne i butiken är de riktigt trevligt och ett otroligt trevligt bemötande. Har en del schyst kaffe och mycket roliga tillbehör. Hemsidan är väl under uppbyggnad har jag för mig.
 

gabriel b

Well-known member
Var inne i veckan och köpte mig en påse Passagen sa Matteo. Bra bemötande, bra sortiment och kunnig personal, kan inget än tro att det här är det bästa som hänt Örebro som kaffestad på länge!
För mig blir detta det nya stället att handla på.
 

jrooth

Member
Tråkigt av mig att upprepa samma sak tidigare talare precis sagt - men - det tål att upprepas. Jag hade riktigt kul där inne. Otroligt trevlig och duktig personal. Kommer återvända många gånger...
 

Wille

Active member
Vill stämma in i hyllningskören. Väldigt, väldigt bra bemötande. MYCKET trevligt utbud av olika rosterier. Personalen vet vad dom snackar om.

Väldigt trevligt att få en sån här grym, renodlad kaffebutik i "lilla" Örebro :D.

Så se till att handla och åter handla där, så butiken blir kvar.. :)
 

gabriel b

Well-known member
Om någon har vägarna förbi Örebro, eller för er som bor i Örebro så rekommenderar att ni tar er förbi kaffemästaren och provar deras egna kaffeblandning Con Calma. Lättarbetad blandning som knappt klumpar, blondar eller kanaliserar. Bra balanserad smak som gör sig riktigt bra som espresso eller med mjölk. En arabica/robusta blandning, vet ej procent av vardera sort. Men föredrar den framför min gamla favorit La Bomba!

Smaken påminner lite om La Bomban, men inte samma "riv". Con Calma känns mer "lugn" i smaken och väldigt passande för vardags bruk...
 

peather

Active member
jag stämmer in i hyllningskörerna! Gillar deras egen Masters Blend väldigt bra som den bryggentusiast jag är. Vi får se till att sprida ordet och handla mycket så de överlever länge till.
 

David741

Active member
Köpte deras Bourbon Jungle alldeles nyss. Det är första gången jag upplever nymalet kaffe, vilken aromatisk doft och vilka smaker! :D

Trevlig butik och personal.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,670
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp