J&N Yard Dog v3 Har hunden tappat kroppen

lupoo

Well-known member
Hej kaffevänner!

En bra tag sedan sist, har varit upptagen med allt möjligt och bara tittat in här någon gång då och då. Kaffe dricks från både espressomaskin och andra trevliga bryggmetoder.

Provad just Yard Dog v3 efter ha kört 2.1 som huskaffe under en längre period. Kul att prova nått nytt.
Fick redan från början till några hyffsade skott och dom såg fina ut. Börjar att smaka, hmm mycket fina syrliga smaker som bjuder upp till en trevlig dans på tungan, niiiice. Men... vad händer??? Absolut ingenting, nada, helt dött!. Står där med en espresso helt utan kropp, och känner mig helt blåst på eftersmaken. Skall de vara så???

Har försökt att mixtra lite med dosering och malning men samma resultat.

Vad har ni för erfarenheter av 3:an? Själv var jag mycket nöjd med vad 2.1:an kunde ge i koppen.
 

Mayhem

Well-known member
Kör senaste Yard Dog 4.0 nu som består av tre etiopier. Någon mer än jag som upplever att denna blandning kanske är lite väl koffeinrik? Upplever en något överdriven koffeinkick på gränsen till huvudvärk när jag dricker en dubbel.
 

svartvest

Well-known member
Är det mer koffein i etiopiska kaffebönor? Hade den tro att koffein inte hann extraheras vid espressobryggning?
 

svartvest

Well-known member
Även på espressobryggning? Själv kan jag känna av när man dricker kaffe från Santos/Don Pedro, mest för att bryggmetoden släpper igenom mer ämnen.
 

normende

Well-known member
Jag har precis kört en påse ver4.0. Ett ok kaffe, fruktig i både lukt och smak samt en del syra. Ganska tunn crema. Men att det skulle mer koffein i detta kaffet var inget jag tänkte på.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp