Var kan man köpa Kenya AA Gethumbwini?

AGZ

Member
Jag söker denna underbara böna, men hittar den inte någonstans. Baristashopen hade den tills för någon månad sedan, och får kaske in den igen, men det hjälper inte nu. Dessutom tar de 300 kr/kg vilket är lite jobbigt; dock finner jag mig i priset. Jag håller på att gå igenom andra Kenyanska AA-bönor, men det fungerar inte riktigt. Jag pratar alltså om gröna bönor. Kanske någon som har ett tips på en böna med snarlik smak; dvs grapefrukt med en lång eftersmak av svartvinbär eller möjligen blåbär.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
J&N:s Kenya Gethumbwini är troligen helt slut. Har du provat deras nya Kenya Karogoto. Inte lika extrem i svartvinbärstonerna som Gethumbwini, men väldigt trevlig. Skörden i Kenya blev i år stor, men riktigt fantastiskt bra kaffen som Gethumbwini har varit svåra att hitta. Säger de som vet.
 

AGZ

Member
Ska ta hem några påsar Karogoto. Har hört att den ska vara bra. Jag kör i princip enbart espresso. Har du testat den som espresso eller annan metod? Har nämligen upptäckt att bara för bönan heter Kenya AA behöver det inte betyda att den funkar som espresso.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp