@ dan frithiof: Tack för stödet :-) Att sköta och underhålla maskinparken är en del av intresset så nå't espressohouse-kaffe ska det inte behöva bli...om smaken inte beror på "skit bakom spakarna"
@ gabriel b: medhåll![]()
IMG_6744.jpg
Kaffevrån med standardutrustningen, Rancilio Silvia + Rocky.
IMG_6732.jpg
IMG_6734.jpg
Rockyn skruvades snabbt isär och rengjordes noga, fick Teflontejpsmodden samt nollan kalibrerad. Bra sätt att lära känna sin kvarn. Undrar hur lång tid det tar innan det blir kvarnbyte? Verkar vara ett virus som går..."upgradeitis" ;-)
Senast redigerat av stefanolo den 2012-08-13 klockan 20:39.
Inget är som väntans tider.....
Location Description Date / Time Electronic Shipping Info Received August 13, 2012 - TROY
ID, ******Shipment Accepted August 13, 2012 - 2:35 pm ISC SAN FRANCISCO (USPS) Arrived at Sort Facility August 15, 2012 - 5:14 am Processed Through Sort Facility August 15, 2012 - 5:15 am
Välkommen Stefan, kan inte annat än rekommendera att du överger Musetti omedelbums och satsar på lite färskt finkaffe istället. Då kommer du kunna hålla dig till espresso i evigheter!
Pressa kaffe och njut av hantverket.
Min signatur är borta. Helt borta.
Hej hrbrun! Tack! Musettikaffet hittade bara in som "testkaffe" innan jag kände att jag hade någorlunda koll på det tekniska. Kommer köpa "finkaffe"/färskrostat så snart jag har ärende till stan. Jag har lyckats hitta rätt i hantverkandet även med Musetti men kanske finns det en del smakmässigt att vinna på färskrostat. Jag tror det. Så småningom kommer jag att testa att rosta själv och tar tacksamt emot tips på vilket råkaffe jag ska köpa och varifrån.![]()
Nr. 516 har landat
kvarninstallning.jpg
Senast redigerat av stefanolo den 2012-09-04 klockan 23:42.
Följ oss!