Billiga O-ringar till ångrör och vattenrör

Rille

Well-known member
Skulle byta o-ringar till min Giottos ång och vattenrör i helgen, tänkte kolla lite om det gick att hitta billiga sådana och på Clas Ohlsson och Jula så har de ju Gardenas trädgårdsslangar och dyl. Deras kopplingar visade sig ha en bra dimension på O-ringar så 5 st kostade 19 kr och passade klockrent.

Tänkte mest tipsa om detta och det passar nog till flera maskiner då själva ångröret jag har är Giottos men kopplingen/ventilen kommer från Izzo.
 

svartvest

Well-known member
Bra att veta, jag köpte ett o-rings ask där jag använder två till maskinen. Det jag funderar på är om det finns värmetåliga o-ringar, har inte hittat några än.. nu har jag gjort mitt 800 inlägg tror jag...;-)
 

gabriel b

Well-known member
Skulle byta o-ringar till min Giottos ång och vattenrör i helgen, tänkte kolla lite om det gick att hitta billiga sådana och på Clas Ohlsson och Jula så har de ju Gardenas trädgårdsslangar och dyl. Deras kopplingar visade sig ha en bra dimension på O-ringar så 5 st kostade 19 kr och passade klockrent.

Tänkte mest tipsa om detta och det passar nog till flera maskiner då själva ångröret jag har är Giottos men kopplingen/ventilen kommer från Izzo.

Finns dessa på biltema, problemet med många packningar/o-ringar är att de inte tål värmen. Kolla om du kan beställa från utlandet (ebay, amazon), ofta tar de saftiga överpriser på sakerna i sverige.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Sortimentlada/O-ringar/O-ringar-86703/
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp