Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 33

Question Var köpa råkaffe sommaren 2012

Jag startar en ny tråd trots att det finns liknande tidigare, de är vad jag kan se ganska gamla dock och har uppgifter om GoKaffe m.m. som inte finns längre.

Jag kommer att ha en riktig stugsommar och tänkte köpa några kilo råkaffe till min HotTop och dra igång med rostningen på allvar igen, har inte rostat på nära två år egentligen, senast jag köpte så var det nog från GoKaffe.

Var köper man råkaffe till vettiga priser nu? Jag kan köpa några kilo som sagt så att köpa från Johan & Nyström för nära 70 kr /250gr är inget alternativ.

Vill ha lite bra robusta, malabar, och någon bra basböna från sydamerika skulle jag tro till min blandning.
    --

Senior Member Alfredos avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    http://www.alnokaffehus.se/ Men det verkar vara semester fram till 6:e juli. Annars är ju Hasbean stabila!
    -----------------------------------------
    Grimac Twenty, La Pavoni Europiccola, Compak K3 Touch

Mauritz kaffe i göteborg ifall du bor in närheten: billigt (80-120 sek/kg), 6-7 sorter, mycket trevlig personal.

Alnö, internet: lite dyrare, lite mer böner också, och snabb leverans.

Rohkaffebohnen: Jag har handlat på rohkaffebohnen ett par gånger, bra priser, stort urval (runt 30 sorter), ablsolut högsta kvalite på böner.
    http://www.rohkaffeebohnen.de/index.php?section=1

Rostar allt i min goa Quest.

Tomas

Ja Anokaffehus är bra ! Eller varför inte prova (om man får lov att göra lite reklam...) www.TrollklintKafferosteri.se

Member
    Reg.datum
    sep 2008
    Tror Da Matteo säljer råkaffe...

Åre rosteriet säljer råkaffe till hyfsade priser, ligger mellan 15-17kr/hg.

Det har inte blivit något råkaffeköp ännu på grund av tidsbrist, har ändå insett att jag vill söka mig utomlands på grund av höga priser härhemma. Längtar tillbaka till GoKaffe tiden då det gick att få ihop en superfin blandning för en bra bit under 100kr / kg. Har hittat risteriet.dk i Danmark och det verkar gå att hamna på dryga hundringen med frakt där om jag köper mellan 4-5kg.

Skall kolla vidare på Tyskland och England men det brukar vara frakten som gör att det inte lönar sig, samma sak med USA.

För att dra diskussionen vidare så är det ju faktiskt så att man gör "jobbet" själv och det måste kunna märkas på priset även om det är med nöje man gör jobbet förvisso.

Hemmarostning skall inte ses som ett "svindyrt nöje att få uppleva", vi gör jobbet, har köpt utrustning, lägger tiden m.m. och borde kunna hitta råvaran till vettigt pris. Att som vissa härhemma då ta ca. 65kr /250gr är inte klokt tycker jag.
    --

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Det verkar som det finns krafter som rent sagt motverkar att man skall rosta sitt egna kaffe. Frågan man kan ställa sig varför det inte finns någon som säljer rostar? För liten marknad...hela europa finns...och jag tror att marknad kan man skapa med intresse.

Håller med om konstig prissättning.

Liknande ämnen

1. köpa råkaffe
    Av sna_ke i forum Shopping & konsument
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-15, 19:24
  2. Var köper ni ert råkaffe?
    Av arto i forum Shopping & konsument
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 15:51
  3. Öppnar nytt under sommaren!
    Av Axel i forum Allmänt om kaffe