Dax att byta kran i köket?

MrNoOne

Well-known member
Jag tänkte mer som ett komplement till den befintliga, denna har var jag vet inte kallvatten. Jag tyckte denna var stilren, den smälter in och "maskineriet" är dolt. Den snygga touch plattan med valen är ju supercool. Bygger jag nytt kommer jag ha en sådan är till frugan, den ersätter aldrig min maskin, men för den som tänker helautomatisk maskin eller pods, är detta kungen utseendemässigt.
 

Wilderwein

Well-known member
Jo sett den innan och landar på ca 60 k lite mycket tycker jag. Men visst har man en låda pengar över. För snygg är den.

/K
 

svartvest

Well-known member
Malning på 1 sek..alt 1-7 sek..1 sekund för malning risken för bränd smak?? Nå jag tar hellre en Vander Kees, eller en Synesso.
 

svartvest

Well-known member
Nej jag såg på jämförelsen.

Nej, klart att de inte gör automater, de gör espressomaskiner.
Frågan var vad en snabb kvarn gör med kaffet, "no more bad coffee" gjorde en test kring detta.
 
OK, nu är det till 99% klart. Det blir en TopBrewer i nya köket!

Brygg, espresso, mjölk, varmt/kallt/kolsyrat vatten på beställning från telefonen ur en stilren kran gör erbjudandet näst intill oemotståndligt för en design-nörd som mig! Läser man dessutom reklamen på hemsidan så verkar ju allt som rosa moln och regnbågar... MEN... Vad säger ni kära kaffevänner? Finns det någon här som har mer erfarenhet än att hämtat en kopp på Clarion eller Länsförsäkringars nya kontor? Haha då självklart brygd på billigaste bönorna från Martin Olsson...
Självklart vet jag att automat inte är samma som manuell osv och kanske blir det en riktig maskin på bänken i framtiden men som sagt. smidigheten och designen avgör det för nu. OM ingen kommer med ett riktigt bra motargument vill säga, det handlar ju trots allt om uppåt 100 000. :blush:
 

TheDude

Well-known member
OK, nu är det till 99% klart. Det blir en TopBrewer i nya köket!

Brygg, espresso, mjölk, varmt/kallt/kolsyrat vatten på beställning från telefonen ur en stilren kran gör erbjudandet näst intill oemotståndligt för en design-nörd som mig! Läser man dessutom reklamen på hemsidan så verkar ju allt som rosa moln och regnbågar... MEN... Vad säger ni kära kaffevänner? Finns det någon här som har mer erfarenhet än att hämtat en kopp på Clarion eller Länsförsäkringars nya kontor? Haha då självklart brygd på billigaste bönorna från Martin Olsson...
Självklart vet jag att automat inte är samma som manuell osv och kanske blir det en riktig maskin på bänken i framtiden men som sagt. smidigheten och designen avgör det för nu. OM ingen kommer med ett riktigt bra motargument vill säga, det handlar ju trots allt om uppåt 100 000. :blush:
Jag har inte själv smakat kaffe från en sådan, men en bekant till mig har och han sa att det inte var något speciellt.

Några frågor man kan ställa sig.

Som jag fattar det så rengjorde den sig själv, men jag tror att man måste rengöra den då och då manuellt. Hur gör man det?

Själva kranen är lång. Jag skulle föredra att kaffet droppade direkt ner i koppen istället för att färdas i ett rör. Både för smaken på kaffet och att det blir svårare att rengöra.
 

svartvest

Well-known member
Jag har testat den när jag har varit på konferens på Pite havsbad...nej den levererar inte det kaffe jag skulle vilja ha... 100000 på en snygg kran nej då hade jag gjort andra prioriteringar.
 

Mayhem

Well-known member
Om jag hade obegränsad budget och krav på att inte behöva lyfta ett finger för en espresso/cappuccino hade jag tittat på maskinerna från EverSys. Johan & Nyström/At Work säljer/leasar dessa och de levererar faktiskt bra kaffe.
 
Det där med röret har jag tänkt på... Svårt att veta hur mycket transportsträckan påverkar smaken :/

Rengöringen verkar vara som på vanliga automatmaskiner, i med tablett, spola igenom och torka av. Ser lätt ut enligt manualen... Men som sagt sagt, jag skulle vilja prata lite med vaktmästarn på Pite havsbad! :) Drömmen vore ju att verkligen hårdtesta en maskin. Ladda den med favvo-bönor etc etc... Känner vi ingen i Göteborgsområdet? :)

Eversys verkar schyssta men som sagt, här skall det bli rena linjer och bänkar istället! ;)
 

Reine

Member
Radisson har den på några hotel jag varit på, inget av dom hade kaffe i den utan bara vatten/juice. Varför är dock oklart.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,672
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp