Dalla Corte Mini?

Zoogs

Member
Hej Kaffeälskare!

Jag har gått från en enkel Saeco Classic till en Jura F50. Men är inte helt nöjd, då jag tycker att kaffet blev bättre i Saecon. En helautomatisk maskin lockade, men blev helt enkelt ett skott i foten. Är inte heller nöjd med skumdelen, då det inte riktigt blir microskum.

Så nu har jag ledsnat och tänker gå tillbaks till en halvautomatisk maskin. Jag har en möjlighet att köpa en ny Della Corte Mini för drygt 13 000. Vad jag kan se är alla väldigt nöjda med denna maskin, eller finns det någon som har en avvikande åsikt? I så fall tar jag gärna emot alternativa rekommendationer.

Tacksam för all input!

Mvh
Glenn
 

svartvest

Well-known member
Låter som ett bra pris om den är ny. Sedan får du lägga till en kvarn till det.

När jag stod i valet så stod det mellan DC och Duetton. Hade en oro att elektroniken skulle krångla, duetton har standard delar men det var obefogad oro.

Lycka till
 

Zoogs

Member
Tack för svar, nu är det beställt!

Blev riktigt sugen på Duetton, framförallt är den snyggare. Men eftersom jag lyckats få ett så bra pris på en Mini + Vario, så får det bli en sån. Tror jag blir riktigt nöjd. Ser fram emot en sommar i kaffets tecken. Återkommer säkert i DC tråden om diverese frågeställningar.
 

Zoogs

Member
Nu har den kommit :D Måste tillägga att den är grymt mycket snyggare i verkligheten än på bild. Första intryck är att det är en riktigt solid och lättarbetad maskin. Har lyckats få till några riktigt bra skott och ett par latte till frugan, som hon var väldigt nöjd med. Efter allt kaffe idag lär det bli ett par timmar på forumdelen innan John Blund jagat bort allt koffein :blink:
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,653
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp