Era tankar kring Rocket R58

Wilderwein

Well-known member
Rocket ska släppa en ny intressant maskin. En DB med namn R58. Personligen gillar jag Giottons utseende mer men denna verkar grym. pris ute i Europa är 2150€ så den blir rätt dyr. Men jag förstår det som att de vill konkurera med GS3 och då blir den ju plötsligt "billig".

Värt att uppgradera?

/K
 

osks

Well-known member
Det är väl snarare Alex Izzo Duetto, Expobar Brewtus, La Spaziale Vivaldi S1 och Vibiemme Domobar Super Dual-boiler som den konkurrerar med, inte GS3. De ligger alla i ungefär samma prisklass och har liknande specar.
 

latte

Member
Jag har just fått hem en Rocket Giotto Evulizione €1213,00 och kvarn Macap M2 €301,00 mitt pris med utnyttjad rabattkupong.
Rocket är försedd med rotationspump som går tyst och fint.
Kan bara säga att det köpet känns helt rätt, hade tidigare en Silvia med Rocky kvarn de var också bra att starta karriären med.
Beställde måndag leverans torsdag samma vecka.
http://www.espressocoffeeshop.com/store/product781.html
 

Kirtalez

Member
Kollade runt efter lite mer info och fanns en del på Te och kaffehuset.

http://teochkaffehuset.eu/?p=572

Relevant fakta och även ett nedladdningsbart infoblad.

Tycker maskinen verkar häftig med det anslutningsbara PID control, lite mer ett steg i framtiden. Men desigen? Nja, lite sval för mig.
 

garwin

Active member
Vi kommer få in första maskinen i början på näste vecka ( redan bokad av kund) men det ska bli riktigt skoj att se denna.

Som det ser ut när vi kolla in maskinen och de tester som har gjorts på dom första samt hur den är uppbyggd så tror jag att den kommer bli riktigt bra.
Det som är den stora skillnaden är att Rocket verkat kolla på andra tillverkare och lyssnat på användare vad man tyckt varit bra och dåligt.
Tex den externa PID kontrollen istället för att ha den på framsidan.

Vi ser riktigt mycket fram emot att få testa den mer när den har börjar leverans i större mängd.
 

Forumstatistik

Trådar
14,631
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp