Uppe igen!

Molarin

Well-known member
RiktigtKaffe har haft besök av illvilliga personer som kladdat ner sajten med skadlig kod.

Det tog några dagar att rensa, återställa backuper och försöka täppa till säkerhetshål. Men jag hoppas att det ska funka nu.

Förstasidan har jag inte fått ordning på än. Något gör att den tar ohemult lång tid att ladda. Kollar på detta närmsta dagarna.




/David
 

Gringubben

Well-known member
Det finns väl inget som kunnat ta sig från forumet då det var infekterat in i våra burkar och förbi MSE, t.ex?
Är det något man behöver vara vaksam på?
 

carpelux

Member
OK, då får vi hoppas och tro att det inte är någon fara.
Fast är det någon som vet med sig att man använder samma namn och lösenord på andra siter kan det kanske vara läge ett byta på dem, särskilt om det är på någon site man absolut inte vill att andra personer ska få kontroll över, som facebook, paypal, hotmail eller liknande. Bara för säkerhets skull.
 

Molarin

Well-known member
OK, då får vi hoppas och tro att det inte är någon fara.
Fast är det någon som vet med sig att man använder samma namn och lösenord på andra siter kan det kanske vara läge ett byta på dem, särskilt om det är på någon site man absolut inte vill att andra personer ska få kontroll över, som facebook, paypal, hotmail eller liknande. Bara för säkerhets skull.

Byta lösenord är alltid bra. Visst är det så att RiktigtKaffe begär lösenordsbyte var fjärde månad?
 

osks

Well-known member
Det är såna här intrång som gör att man bör ha olika lösenord på varje site. Inte så lätt att komma ihåg i huvudet, men det finns program som kan hjälpa en (t.ex. 1Password eller LastPass). Eller spara i webbläsaren, det är inte jättesäkert, men betydligt bättre än att använda samma lösenord på många siter.

Nej och det hoppas jag verkligen inte att siten någonsin kommer göra...
Det får vi verkligen hoppas att vi slipper. Det ger ingen ökad säkerhet.
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,377
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp