Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 25 till 28 av 28
    Har inte löst rökproblemet ännu. Öppen dörr funkar några månader till...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Jag kör också under köksfläkten och det fungerar rätt bra.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av Gonk Visa inlägg
    Har inte löst rökproblemet ännu. Öppen dörr funkar några månader till...
    Har kört en första sats med Quest M3 nu, väntade mig att det skulle osa ganska mycket mer men tycker inte att det blev värre än vad det brukade bli med luckan öppen på Behmorn under kylningen. Sen slipper man silverskinn över hela golvet också, så det är ett klart plus

Skrev lite i en annan tråd att jag hade problem med min nuvarande ugn - som inte ventilerar ordentligt - i den luktade det bra mycket värre och dessutom blev bönorna rökiga. Kör med köksfläkt som bara har självdrag och balkongdörr på glänt, får se hur det blir när kylan kommer tillbaka.

Första intrycket är att det är en dyr liten leksak som ändå verkar vara värd slantarna. Trevlig att använda, en sak som känns synd är att temperaturmätaren sitter så högt upp bara, man får lägga till uppåt 10C känns det som för att få böntemperaturen mot slutet.

Den är banne mig snyggare i verkligheten än på bild också

Edit: det var jag som missuppfattade hur man skulle använda böntestaren, funkar fint.
    Senast redigerat av Jonken den 2 veckor sedan klockan 17:35.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Väldigt nöjd med att det är enkelt att stanna vid city/city+ det var en av de främsta anledningarna till uppgradera för mig. Inget mera gissande som med Behmorn. Däremot förstår jag vad Gonk menar om man fräser på lite högre värme och fortsätter till full city+ ryker bra mycket mer. Sen tror jag att det beror lite på hur inpyrd och ren rosten är? Min är relativt oanvänd men av den tidigare modellen där det är lite knepigt att få ur skalen som lyckas smita ut under trumman.

Roligare att rosta till FC+ än förr också, har fått mjukare resultat med mindre kärva toner. Funderar på hur ni brukar göra när ni är klara, låter ni fläkten vara på eller är det bara att dra ut sladden och öppna luckorna för att den ska svalna?

Liknande ämnen

1. Quest M3 in da house!
    Av martink78 i forum Rostning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 07:23
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 18:53
  3. Någon som fattar mer än jag om el?
    Av Kaffegalningen i forum Kafferepet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 17:43
  4. Svar: 8