Pimpad Gaggia Classic med massor av tillbehör

botze

Well-known member
En pimpad Gaggia Classic säljes! Maskinen är mycket omsorgsfullt vårdad, regelbundet rengjord och avkalkad, förutom senaste veckorna, då spridarfiltret sitter fast stenhårt som jag inte får loss... orkar inte bruka mer tid på att få loss det nu, lämnar det till hugade spekulanter ;-)

Säljes p.g.a. småbarnsliv och därmed övergång till enklare (och sämre) lösningar :-(

Gaggia Classic är som namnet antyder en riktig klassiker och gör mycket gott kaffe redan i grundutförandet. Nypris är 4495 kr.
http://kaffemaskinen.se/webshop/?k=2&t=2&p=12&Produkt=Classic, borstad

Med maskinen medföljer, förutom själva maskinen, en filterhållare ("handtag"), ett singelfilter, två dubbelfilter samt en kass tamper i plast.

Min Gaggia är dessutom pimpad med följande grejer, samtliga köpta på kaffemaskinen (finns på deras hemsida):

Rancillo ångrör - gör det väldigt mycket enklare att skumma mjölk, nypris 350 kr.

Spridarfilterhållare proffs - i massiv mässing, tung! Orginalet är i lätt aluminium. Ger en mycket jämnare och stabilare temperatur, dessutom mindre känslig för kalkangrepp (min gamla såg rätt bedrövlig ut...) nypris 325 kr

Spridarfilter proffs - gror igen mindre än original. Nypris 195 kr

Dessutom har jag bytt ånggrenröret samt ångvredet på maskinen, detta är Classicens största akilleshäl, börjar alltid läcka efter en tid. Nypris ånggrenrör 445 kr, vred 65 kr

Utöver dessa grejer så medföljer följande tillbehör:

Tamper Xpressivo Presso Luce i rött, nypris 299 kr

Tampingmatta i gummi, nypris 99 kr

Sumplåda/knackbox Grindenstein, nypris 249 kr, ett måste för att inte förstöra portafiltret

Rengöringsburk, ett måste för att få rent maskinen, nypris 195 kr

Blindfilter, ett måste för att kunna backflusha och få rent maskinen, nypris 80 kr

Totalt nypris för allt: 6797 kr

Säljes nu för 3000 kr eller högstbjudande!

Säljes helst i paket allt tillsammans, kan dock ta emot bud på delar.

4078877247.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp