Knockbox DIY.

rannagarden

Well-known member
Jag har jagat en vettig knockbox sedan årsskiftet, men snål-verner har kittlat hela dagen när man kollat vad knockboxarna kostar... :blush:

Jo, jag vet. Inga jättepengar, men själv är bäste dräng och verner har lockat med att nog går det hitta billigare någon annanstans. Men icke. Det blev dags för lite DIY.

Åkte till Ica. Hittade lämplig plastkruka. Rotade i garaget och hittade gummirullar och avsedd stålstång från en slaktad HP-skrivare. Detta får duga.

Fram med dremel och bågfil. Jackade ur kanterna på plastkrukan. Trädde gummirullarna på stången. Här är resultatet... (mobilblixten härjar och bilderna är gryniga, men det borde funka att se vad det är iaf).

Knockbox_diy_1.jpg


Knockbox_diy_2.jpg


Knockbox_diy_3.jpg


Bra studs i själva "knocken". Pucken åker ur som en dans.:D

/M
 

rannagarden

Well-known member
Tackar! :) Den funkar över förväntan. De mjuka rullarna från skrivaren var perfekta dämpare för urslagningen av pucken.

Krukorna var lagom styva och lättarbetade. Köpte några st i olika färger för variation (19,90kr/st).
 

rannagarden

Well-known member
Miniproduktion? :lol: Jo, man tackar. Krukorna är nemas. Smolket i bägaren är att det går åt
så förbenat med skrivare för att komma över de snajsiga gummirullarna. :p
Jag får leta efter en bättre källa för rullar.
 

Pulcino

Well-known member
ingen som hittat andra sådana gummirullar!? annars kanske man kan köpa nån gummislang och trä över en aluminiumstång eller nåt?
 

rannagarden

Well-known member
Jag har kikat runt på en del ställen och tanken är att hitta något som är lättillgängligt och inte kostar skjortan (typ som plastkrukan jag använt till själva boxen á 19 spänn). Än så länge utan tillfredställande resultat. Letar vidare. :)
 

Binkel

New member
Grymt vilken Ideé har ungefär samma situation och skall nog försöka mig på något liknande.
Bra att tänka på är att tvätta rullarna noga!!

Då plasten knappast är livsmedels godkänd och Laser "bös" kan vara mycket giftigt :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp